برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در قزوین

ایکنا , 10 آبان 1393 ساعت 10:43

سرپرست معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری سوگواره حلی من العسل در قزوین خبر داد.


سعید رحیمی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اعلام این خبر گفت: سوگواره «احلی من العسل» به منظور بزرگداشت شهدای نوجوان کربلا به‌ویژه حضرت قاسم بن الحسن(ع) به عنوان الگوی تمام نوجوانان پیرو سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با هماهنگی اداره‌کل ‌آموزش و پرورش استان قزوین روز شنبه دهم آبان سال جاری ساعت ۱۰ صبح امامزاده حلیمه خاتون(س) برگزار شد.

وی افزود: سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» به منظور ترویج فرهنگ عاشورا و انعکاس مؤثر ولایت‌پذیری نوجوان ۱۳ ساله قیام کربلا حضرت قاسم ابن الحسن(علیه السلام) به دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

رحیمی با اشاره به نام‌گذاری این سوگواره اظهار کرد: عبارت «احلی من العسل» در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) در جواب این که « مرگ در نزد تو چگونه است» و این نوجوان ۱۳ ساله با عبارت «مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است» نام گذاری شده است.

این مسئول اظهار کرد: عمق و پهنای دید این نوجوان ۱۳ ساله، به نوعی نشان‌دهنده مکتب اهل بیت‌(ع) و نوع نگاهشان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا در راستای رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، پس این نوع مرگ، بسیار شیرین است و می‌تواند به تعبیری «شیرین‌تر از عسل» هم باشد.


کد مطلب: 21482

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21482/برگزاری-سوگواره-احلی-العسل-قزوین

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir