بخش باران جشنواره «تئاتر شهر» نشانگر اهتمام به تئاتر دینی است

ایکنا , 10 آبان 1393 ساعت 10:55

برای نخستین‌بار در جشنواره «تئاتر شهر» با ایجاد بخش «تئاتر باران» به تئاتر آئینی و مذهبی رویکردی تخصصی و علمی داشتیم و از این بخش که نشان از اهتمام ویژه مدیریت شهری به تئاتر دینی دارد نهایت حمایت به عمل خواهد آمد.


امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، گفت: سومین جشنواره «تئاتر شهر» به عنوان رویداد تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای نخستین‌بار به شکل ویژه و مجزا به تئاتر دینی توجه نشان داد و با ایجاد بخش «تئاتر باران» ویژه تئاتر با مضامین دینی و قرآنی، شاهد حضور پررنگ هنرمندان دغدغه‌مند در این حوزه بودیم.

وی گفت: در مجموع از میان بیش از ۷۰۰ متن ارسالی به بخش‌های مختلف جشنواره «تئاتر شهر»، ۶۸ اثر به مرحله پایانی راه پیدا کردند که با کمال مسرت ۱۰ اثر از این تعداد را آثار نمایشی دینی مرتبط با بخش «تئاتر باران» به خود اختصاص می‌دادند که این مسئله موجب شد تا ما این بخش را به عنوان یکی از بخش‌های ثابت در جشنواره برای ادوار آینده در نظر بگیریم.

عبدالحسینی تصریح کرد: از آثار بخش «تئاتر باران» جشنواره «تئاتر شهر» در کنار حمایت از سایر آثار برگزیده این جشنواره، حمایت ویژه‌ای به عمل خواهد آمد و قصد داریم که تا پایان سال زمینه را برای اجرای عموم این آثار فراهم آوریم.

معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه داد: همیشه این پرسش مطرح می‌شود که چرا مناسب با ایام سوگواری محرم و صفر، با توجه به ظرفیت خوب فضاهای نمایشی زیرنظر این سازمان و شهرداری، شاهد اجرای عمومی آثار نمایشی دینی بخش «تئاتر باران» نیستیم که باید بگویم در قالب یک ستاد مرکزی ویژه‌برنامه‌های مناسبتی برای این ایام در نظر گرفته شده است ضمن آن که با وجود دارا بودن تالارهای نمایشی متعدد در فرهنگسراها اما اغلب آنها شرایط مطلوب اجرای آثار نمایشی را ندارند و باید به تدریج تجهیز و امکانات آنها مهیا شود.

وی گفت: البته به عنوان نمونه پردیس خاوران در محل فرهنگسرای خاوران به همت شهرداری و سازمان فرهنگی و هنری در حال احداث است که امیدوارم تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد و زمینه مناسب برای ایجاد مجموعه‌های فرهنگی و هنری چند منظوره در سطح شهر تهران فراهم شود.

عبدالحسینی در پایان افزود: با این وجود حمایت از تئاتر آئینی و مذهبی از جمله اولویت‌های ما در مجموعه فعالیت‌های هنری شهری است و این سازمان در راه ترویج فرهنگ و هنر دینی با تمام نهادها و سازمان‌های خصوصی که دغدغه فعالیت در این زمینه را دارند نهایت همکاری و همفکری را انجام خواهد داد.


کد مطلب: 21483

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21483/بخش-باران-جشنواره-تئاتر-شهر-نشانگر-اهتمام-دینی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir