فعالیت ۱۱ هزار هیئت موسمی در استان تهران

تلاش برای بقای هیئت‌ها در طول سال

ایکنا , 11 آبان 1393 ساعت 10:00

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه فقط پنج هزار هیئت دائمی در استان تهران فعال هستند، گفت: تلاش ما این است که تمام هیئت‌های مذهبی را به هیئت‌های مستمر تبدیل کنیم تا در طول سال برنامه داشته باشند.


حجت‌الاسلام والمسلمین نصیر نیک‌نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران رویکرد این نهاد در برنامه‌های ماه محرم و صفر سال جاری را توجه به هیئت‌های جوانان و مباحث مربوط به آنها، سبک زندگی و خانواده عنوان و اظهار کرد: پرداختن به محتوای عاشورا، توجه به آموزش قرآن در هیئت‌ها، اقامه نماز در هیئت‌ها و اقامه نماز ظهر عاشورا از اهداف برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ماه محرم است.

وی با اشاره به همزمانی عاشورای امسال با ۱۳ آبان که روز مبارزه با استکبار است، گفت: استکبار ستیزی اصل قیام امام حسین(ع) است و امسال که روز عاشورا با ۱۳ آبان همزمان شده باید این مسئله را برجسته‌تر نشان دهیم. هیئت‌های مذهبی نیز در تجمعات ظهر عاشورا انزجارشان را از استکبار جهانی ابراز می‌کنند.

حجت‌الاسلام نیک‌نژاد برخورداری هیئت‌ها از روحانیان و وعاظ توانمند را برای تأمین محتوا و غنای عزاداری‌ها لازم و رویکرد تبلیغات اسلامی استان تهران را در همین راستا عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در استان تهران نزدیک به ۱۸ هزار هیئت مذهبی وجود دارد که از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت گرفته‌اند.

وی ادامه داد: این ۱۸ هزار هیئت شامل هیئت‌های مستمر، هیئت‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و هیئت‌های موسمی و موردی هستند که صرفاً در دهه محرم و یا مناسبت‌های خاص فعال می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: نزدیک به دو هزار هیئت‌ دانش‌آموزی و دانشجویی و بالغ بر پنج هزار هیئت مستمر در استان تهران داریم و سایر هیئت‌ها موردی هستند که بیشتر در دهه اول محرم فعالند البته تلاش ما این است که تمام هیئت‌های مذهبی را به هیئت‌های مستمر تبدیل کنیم تا در تمام مناسبت‌های سال از میلاد ائمه گرفته تا سایر اعیاد و مناسبت‌های عزاداری به عنوان یک نهاد مردمی و جوشیده از متن مردم و باورهای مردم برای مخاطبان خود برنامه داشته باشند.


کد مطلب: 21517

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21517/فعالیت-۱۱-هزار-هیئت-موسمی-استان-تهران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir