تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۱۵۲۳

زائران از مشهدالرضا راهی عتبات شدند

زائران از مشهدالرضا راهی عتبات شدند
صحن جامع حرم مطهر رضوی، نهم آبان‌ماه میزبان زائرانی بود که با لباس‌های سفید آمده بودند از امام هشتم(ع) رخصت زیارت سیدالشهدا(ع) بگیرند و از حرم امام رضا(ع) به حرم‌های باصفای عتبات بروند.

خانواده‌های زائران پیاده با اشک شوق، مسافران خود را بدرقه کردند و برخی زائران حرم رضوی هم که در حسرت زیارت امام حسین(ع) بودند، در اوج دل شکستگی گریه می‌کردند و از زائران پیاده التماس دعا داشتند، زائران پیاده با استقبال زائران و مجاوران از باب الرضا(ع) حرم مطهر رضوی خارج شدند و حرکت پیاده خود را به سمت کربلا معلا و نجف اشرف آغاز کردند.

مهدی رجبی، مدیر مجتمع بقیةالله الاعظم(عج) مشهد در حاشیه این مراسم گفت: کاروان زائران پیاده انصار الحسین(ع) برای چهاردهمین سال از مجتمع بقیةالله(عج) مشهد به سمت کربلای معلا حرکت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ۵۰ زائر، کاروان پیاده انصارالحسین(ع) را همراهی می‌کنند، افزود: این زائران از سراسر کشور هستند که در طول سال ثبت‌نام کردند و این توفیق بزرگ نصیب آن‌ها شده است تا در محرم امسال به صورت پیاده راهی عتبات عالیات شوند.

رجبی در خصوص جزئیات سفر این کاروان گفت: این کاروان به مدت ۵۷ روز، مسافت دو هزار کیلومتری مشهد تا مرز شلمچه را طی خواهد کرد و پس از آن ادامه مسیر را به دلیل مسائل امنیتی با خودروهایی که تحت نظر سازمان حج و زیارت است تا کربلا و نجف طی خواهند کرد.

وی یادآور شد: کاروان پیاده انصارالحسین(ع)، از شش استان کشور عبور می‌کند و در سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به کربلای معلا می‌رسد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما