امسال کیفیت مداحی در زنجان با رشد قابل توجهی همراه بود

سازمان تبلیغات اسلامی , 17 آبان 1393 ساعت 14:05

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: امسال کیفیت مداحی در زنجان با رشد قابل توجهی نسبت به سال‎ گذشته همراه بود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام اذن الله خدایی با اعلام این مطلب افزود: کانونی مختص فعالیت مداحان راه اندازی شده است که انتخابات هیئت رئیسه آن ۱۶ دی سال جاری برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: پیش از ورود به ماه محرم، جلسه توجیحی برای مداحان و نوحه خوانان برگزار و توصیه‎های لازم به آنان داده شد.

حجت‌الاسلام خدایی اظهار کرد: در این جلسه آموزش لازم به مداحان، اعضای هیئت امنای هیئات مذهبی نوحه‎خوانان در زمینه حفظ وحدت، بیان محتوای بدون آسیب داده شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس ارزیابی‎های انجام شده، تا کنون هیچ نوع تخلفی در اشعار، محتوای روضه‌ها و سخنرانی ها درهیئات و تکایای زنجان گزارش نشده و تمام هیئات مذهبی به مخاطبان مطالبی با محتوای مناسب و غنی ارائه کرده‎اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال کیفیت مداحی‎ها از رشد قابل توجهی نسبت به سال‎های گذشته برخوردار بود و اشعار مداحان قالب دینی، قرآنی، حماسی، ولایی و انقلابی داشت.

حجت‌الاسلام خدایی ادامه داد: تمام مداحانی که دارای کارت دائم یا موقت مداحی باشند می‎توانند در انتخابات ۱۶ دی کانون مداحان زنجان به‌عنوان کاندیدا یا رأی دهنده شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: از فعالیت تمام افرادی که با نام مداح در هیئات مذهبی حضور دارند، در صورت نداشتن کارت مداحی جلوگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: مداحان به حتم باید برای ادامه فعالیت خود در هیئات تا ۱۶ دی۹۳ اقدام به دریافت کارت مداحی کنند.

حجت‌الاسلام خدایی افزود: مداحان شناخته شده ای فعالیت مداحانی را که در مجامع عمومی چندان شهرتی ندارند، تایید می‌کنند و این افراد می توانند نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: برای عضویت در کانون مداحان و دریافت کارت مداحی مدارکی از جمله کپی شناسنامه و کپی آخرین مدرک تحصیلی و داشتن تحصیلات حداقل دیپلم ضروری است.

وی افزود: آن دسته از مداحان با سابقه ای که در زمینه مدرک تحصیلی مشکل دارند می توانند با در نظر گرفتن سابقه فعالیت آنان از قید مدرک تحصیلی معاف شوند.

حجت الاسلان خدایی تاکید کرد: مداحان به خاطر داشته باشند که از این پس مداحانی می توانند در هیئات مذهبی فعالیت کنند و به مراسم دعوت شوند که دارای کارت مداحی باشند.


کد مطلب: 21637

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21637/امسال-کیفیت-مداحی-زنجان-رشد-قابل-توجهی-همراه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir