معلولان ۳۱ استان صاحب هیئت مذهبی شدند

ایکنا , 18 آبان 1393 ساعت 9:47

رئیس دبیرخانه شورای فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از تشکیل هیئت‌های مذهبی توسط معلولان، معتادان پاک شد و سایر گروه‌های هدف بهزیستی خبر داد و گفت: برقراری چنین ارتباطی با امام حسین(ع) به بازتوانی و توانمندسازی این گروه‌ها کمک می‌کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی سید محمدی، مشاور عالی و رئیس دبیرخانه شورای فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از تشکیل ۳۱ هیئت مذهبی طی ماه محرم سال جاری در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: این هیئت‌ها به صورت خاص در مرکز همه استان‌ها راه‌اندازی شده است، از شهرستان‌هایی نیز که توانایی تشکیل هیئت را داشتند نیز دعوت شد که در شهرستان خود هیئت‌ها را تشکیل دهند.

وی در خصوص نحوه تأمین هزینه این هیئت‌های مذهبی اعلام کرد: کمک هزینه مختصری برای تشکیل این هیئت‌ها به استان‌ها داده شد تا به صورت اولیه آنها را راه‌اندازی کنند، اما هزینه‌های اصلی هیئت‌ها با مشارکت خیرین تأمین شد.

حجت‌الاسلام سید محمدی تصریح کرد: معلولان، فرزندان بهزیستی که در مراکز شبانه روز زندگی می‌کنند، معتادان پاک شده، آسیب دیدگان اجتماعی و سایر گروه‌های هدف بهزیستی دست اندرکار، مسئول و هسته اصلی این هیئت‌ها بودند اما از عموم مردم نیز برای شرکت در مراسم هیئت‌های مذهبی دعوت به عمل می‌آمد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در سال‌های گذشته نیز هیئت‌هایی توسط معلولان و سایر مددجویان بهزیستی تشکیل می‌شده است یا خیر، اظهار کرد: در سال‌های قبل نیز چنین هیئت‌هایی وجود داشت اما به صورت مرتب و با برنامه‌ریزی تشکیل و برنامه‌های خود را اجرا نمی‌کرد بلکه برخی هیئت‌ها در دهه اول، دوم و یا سوم تشکیل و برنامه‌هایی را به صورت پراکنده اجرا می‌کردند اما در سال جاری همه هیئت‌ها در دهه اول محرم تشکیل و برای این دهه برنامه‌هایی خود را اجرا کردند.

رئیس دبیرخانه شورای فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از تداوم برنامه‌های این هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: از مسئولان هیئت‌ها خواسته شده‌ است در تمام مناسبت‌های ماه‌های محرم و صفر نیز برنامه‌های خود را ادامه‌ دهند.

وی اظهار امیدواری کرد که با استقبال صورت گرفته از سوی مسئولان هیئت‌های مذهبی شاهد تداوم برنامه‌های آنها باشیم و اعلام کرد: از استان‌ها خواسته‌شده به سمت ثبت هیئت‌ها حرکت کنند تا در طول سال برنامه‌های مذهبی این هیئت‌ها ادامه داشته باشد.

سید محمدی تصریح کرد: تشکیل این هیئت‌ها به معتادان پاک شده، آسیب‌دیدگان اجتماعی، معلولان و سایر گروه‌هایی که از جامعه دور شده‌اند کمک می‌کند تا هم خود را به اثبات برسانند هم توانایی‌های اجتماعی خود را نشان دهند و هم زمینه بازگشت درست آنها به جامعه فراهم شود.

وی ادامه داد: برقراری چنین ارتباطی با امام حسین(ع) و ماه محرم برکات بسیار زیادی برای این گروه‌ها دارد و به بازتوانی و توانمندسازی آنها کمک شایانی می‌کند که بر همین اساس هیئت‌های مذهبی برای اربعین به صورت خاص و سایر مناسبت‌ها از جمله شهادت امام سجاد(ع) به صورت عام برنامه‌های ویژه‌ای خواهند داشت.


کد مطلب: 21645

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21645/معلولان-۳۱-استان-صاحب-هیئت-مذهبی-شدند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir