نوای ماندگار مداحان دیروز

بدرقه عاشورائیان زمان با سوز نوای عاشقانه آهنگران

ایکنا , 18 آبان 1393 ساعت 10:02

طنین صدایش تار و پود خاطرات روزهای جنگ را به هم تنیده است، صادق آهنگری معروف به آهنگران، در زمانی فعالیت خود را آغاز کرد که دشمن بعثی چشم به خاک پاک کشورش دوخته بود و او در این میانه با سوز صدایش چه دل‌هایی را روانه میدان نبرد عاشورایی ایران کرد.


صادق آهنگران در سال ۱۳۳۶ در اهواز به دنیا آمد و همان‌جا بزرگ شد ولی اصالتا دزفولی است.

وی مداحی را از نوجوانی و با خواندن در هیئت‌ها آغاز کرد، در زمان انقلاب شعارگو بود و پس از انقلاب به فعالیت در کمیته پرداخت. آهنگران در ۲۳ سالگی ازدواج کرده است و سه پسر و یک دختر دارد.

او در جبهه به خواندن دعاهای بین نماز٬ دعاهای کمیل٬ خواندن در سینه‌زنی‌ها و خواندن در هنگام عملیات‌ها می‌پرداخت. اولین نوحه‌ای که از وی به طور سراسری پخش شد٬ نوحه‌ «ای شهیدان به خون غلتان خوزستان درود» سروده حبیب‌الله معلمی بود که در جماران و در حضور امام خمینی(ره) خوانده و در همان‌روز چندبار از تلویزیون پخش شد.

از جمله دیگر کارهای مشهور بعدی وی می‌توان به «ای لشگرصاحب زمان آماده باش» و «با نوای کاروان» اشاره کرد. آهنگران پس از جنگ در تهران در رشته زبان و ادبیات فارسی تا مقطع کارشناسی به تحصیل پرداخت. وی هم‌اکنون مسئول ستاد اجرای هیات رزمندگان و امور شهرستان‌ها است.

از آهنگران تاکنون آثار خود را در قالب چند آلبوم از جمله «آلبوم مثنوی شهادت»٬ «آلبوم داغ ازلی» و «آلبوم دشت کربلا» ارائه شده است.
همچنین خاطرات و متن نوحه‌های وی باعنوان کتاب آهنگران در سال ۱۳۹۱ منتشر شد.







دریافت

دریافت

دریافت

دریافت

دریافت

دریافت

دریافت

دریافت

دریافت

دریافت

دریافت

دریافت

دریافت

دریافت

دریافت

دریافت


کد مطلب: 21647

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21647/بدرقه-عاشورائیان-زمان-سوز-نوای-عاشقانه-آهنگران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir