تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
۰
کد مطلب : ۲۱۶۵۱
ستاد فرهنگی اربعین تشکیل شد؛

۲۰ راوی، عاشورا را در مسیر کاروان‌های اربعین روایت می‌کنند

۲۰ راوی، عاشورا را در مسیر کاروان‌های اربعین روایت می‌کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر کل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از تشکیل ستاد فرهنگی اربعین به دستور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خبر داد و گفت: این ستاد با همکاری همه مؤسسات دولتی و غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد اقداماتی برای ایجاد هماهنگی‌هایی و هم افزایی فرهنگی در حوزه مراسم اربعین انجام می‌دهد.

وی از راه‌اندازی پرتال ویژه مباحث فرهنگی اربعین خبر داد و گفت: این پرتال طی دو هفته آینده با هدف اطلاع‌رسانی دینی در خصوص اربعین به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی از تولید محصولات فرهنگی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی ویژه اربعین خبر داد و گفت: با کمک مراکز متعدد فرهنگی محصولات مختلف فرهنگی آماده و در حال چاپ هستند، همچنین یکسری اقلام فرهنگی تبلیغی در خصوص مراسم اربعین از جمله کتاب‌های زیارتی، پرچم‌ها، شال‌ها و ... مورد تقاضای زائران اربعین بود که با کمک مؤسسات مختلف این محصولات در حال آماده‌سازی است.

وی از تهیه کلیپ‌ها، فیلم و ... که مورد نیاز مردم در مسیر پیاده‌روی اربعین هستند خبر داد و گفت: راویانی نیز در مسیر حرکت کاروان‌های زیارتی اربعین در پایگاه‌های فرهنگی که برای مردم در نظر گرفته شده است به روایت‌گری می‌پردازند.

مدیر کل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه نیز خبر داد و گفت: بر این اساس از تمام امامزادگان مسیر عبور زائران اربعین در ایران به عنوان پایگاه‌هایی برای ارائه خدمت به مردم و توزیع بسته‌های فرهنگی استفاده می‌شود.

وی افزود: ۲۰ راوی نیز در مرزها، پایگاه‌های کشورمان و نیز داخل کشور عراق مستقر شده و به زبان‌های مختلف روایتگری عاشورا را انجام خواهند‌ داد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما