تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۹
۰
کد مطلب : ۲۱۶۷۵

چانه‌زنی‌ و آهنگ‎ها قداست عزاداری‌ها را زیر سوال می‎برند

چانه‌زنی‌ و آهنگ‎ها قداست عزاداری‌ها را زیر سوال می‎برند
علی‌اکبر رائفی‌پور محقق و پژوهشگر امور دینی در گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی، مداحان و مبلغات چهارمحال و بختیاری، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این عزاداری‌ها باتوجه به موضع‌گیری غرب و دشمنان اسلام علیه ائمه اطهار و شیعه را خواستار شد.

وی مداحی و روضه خوانی در سوگ ائمه اطهار(ع) را امری مقدس دانست و گفت: عزاداری و مداحی در مراسم سوگواری ائمه اطهار بسیار گسترده و قابل تأمل است که باید مورد توجه جدی متولیان این حوزه و مداحان قرار گیرد.

رائفی‌پور با اشاره به ورود شیوه‌های نادرست به مراسم عزاداری اهل بیت(ع)، اظهار کرد: این شیوه‌های عزاداری، فرهنگی تهاجماتی است که توسط غرب، بعضی ادیان نوظهور و مستکبران وارد عزاداری‌های شیعیان شده است.

وی به پیدایش دلالی و چانه‌زنی‌ها در عرصه مداحی و سوگواری‌ها اشاره و تاکید کرد: مداحان باید از این اقدامات ناشایست پرهیز کنند چراکه اینگونه اعمال قداست عزاداری‌ها را زیر سوال می‎برد.

به گفته وی، ورود به عرصه مداحی یک توجه همه جانبه از سوی عاشقان اهل بیت(ع) را می‏‌طلبد؛ بنابراین افرادی که وارد این حوزه می‌شوند ابتدا باید راهی را که به آن وارد شده بشناسد و بدانند که از این پس زندگی او در همه ابعاد باید مراقبت شود.

وی افزود: مداح اهل بیت(ع) کسی است که از اهل بیت سخن می‌گوید، در همین راستا کسانی که می‌خواهند ائمه(ع) و اسلام را تضعیف کنند در ابتدا از زیر سوال بردن مداحان و مبلغان دینی شروع می‎کنند.

رائفی‎پور اظهار کرد: مداحی و روضه خوانی ساده خوانی است، آهنگ‌ و ریتم نمی‌خواهد اما متاسفانه اکنون این امر در مداحی‌های ما ظهور پیدا کرده است.

وی گفت: مداحان بدون توجه به آنچه که برایشان تهیه شده می‌خوانند، غافل از آنکه غرب به ترانه‌های غربی و روضه‌های خوانده شده در مراسم سوگواری پرداخته و شان اسلام و ائمه(ع) و شیعه را زیر سوال می‎برد.

رائفی‌پور همچنین به ضرورت مطالعه دقیق کتاب‌های ادعیه و نوشته‌های تاریخی تاکید و تصریح کرد: مداحان و مبلغان دینی ابتدای امر باید به مطالعه و تحقیق بپردازند تا از صحت و درستی آنچه بیان می‎کنند اطمینان داشته و بعد روضه‌خوانی کنند؛ چراکه روضه‌خوانی بدون توجه به واقعیت‌ها نوعی بدعت‎گذاری است.

به گفته وی، هر آنچه امروز در روضه‌ها و مداحی‎ها غیر از واقعیات بیان ‎شود به عنوان یک بدعت باقی خواهد ماند و چنانچه از صحت موضوع ناآگاه باشیم باید پاسخگو باشیم.

رائفی‎پور با اشاره به ضرورت هوشیاری شیعیان، شیعه را در برابر اسلام، ائمه و مظلومیت امام حسین(ع) مسئول دانست و اظهار کرد: دشمن امروزه خود را پشت اهل بیت(ع) مخفی می‌کند تا بتواند ضربه‌های عظیم و غیرقابل جبران بر پیکر اسلام وارد سازد.

وی افزود: دشمن برای نابودی اسلام و شیعه با هزینه بودجه‌های میلیاردی و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی در راستای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و با هدف نابودی اسلام، از هیچ کوششی فروگذاری نمی‎کند.

وی با اظهار گلایه از متولیان هیئات مذهبی، مداحان و مبلغان، بر لزوم ساماندهی این قشر تاثیر گذار بر فکر و فرهنگ مردم، تاکید کرد.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما