نتایج قرعه‌کشی عمره دانشگاهیان ۲۰ آبان اعلام می‌شود

ایکنا , 19 آبان 1393 ساعت 10:30

مراسم قرعه‌کشی عمره دانشگاهیان استان تهران امروز در دانشگاه تهران برگزار و اعلام شد: شعار عمره دانشگاهیان ۹۳ – ۹۴ «اقامه نماز سر حج» است.


تالار علامه امینی دانشگاه تهران امروز، یک‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه، مملو از دانشجویان مشتاقی بود که منتظر قرعه‌کشی عمره دانشگاهیان بودند. مراسمی که همه ساله از میان حاضران در آن نیز تعدادی دانشجو برای اعزام به عمره انتخاب می‌شوند. مراسمی پر از دعا، نذر و توسل.

این مراسم با تلاوت کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی کشورمان آغاز شد و سپس حجت‌الاسلام سیدمحمد فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، طی سخنانی به بیان خاطرات خود از تأثیر عمیق عمره بر دانشجویان اعزامی پرداخت و تصریح کرد: فضای عمره دانشجویی بسیار متفاوت با عمره عادی است.

وی افزود: سؤالی را جامعه از ما می‌پرسد مبنی بر اینکه چرا در حالی که مردم سال‌ها در نوبت عمره می‌مانند، سهمیه برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود؟ واقعیت این است که نظام جمهوری اسلامی به دلیل اهمیت ویژه‌ای که برای جوانان قائل است، دانشجویان را در اولویت قرار داده است.

بیشترین سهمیه خارج از نوبت عمره متعلق به دانشجویان است
حجت‌الاسلام فقهی با اعلام این مطلب که دانشجویان حداکثر تا فروردین و اردیبهشت‌ماه سال آینده عازم عمره خواهند شد، گفت: بیشترین سهمیه خارج از نوبت عمره متعلق به دانشجویان است.
وی جوانان را دارای ویژگی‌ پاکی فطرت و پرسشگری عنوان و اظهار کرد: من به عینه تحول دانشجویان در این سفر را شاهد بوده‌ام.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان شعار عمره دانشگاهیان سال ۹۳ – ۹۴ را «اقامه نماز سر حج» اعلام و از دانشجویان خواست اهمیت بیش‌تری برای نماز قائل شوند.

اشتیاق مردم برای سفر حج و عمره حاصل استجابت دعای حضرت ابراهیم است
حجت‌الاسلام مظلومی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز در این مراسم با اشاره به آیه ۳۷ سوره ابراهیم که می‌فرماید: «رَّبَّنَا إِنِّی أَسْکَنتُ مِن ذُرِّیَّتِی بِوَادٍ غَیْرِ ذِی زَرْعٍ عِندَ بَیْتِکَ الْمُحَرَّمِ رَبَّنَا لِیُقِیمُواْ الصَّلاَةَ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِّنَ النَّاسِ تَهْوِی إِلَیْهِمْ وَارْزُقْهُم مِّنَ الثَّمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ یَشْکُرُونَ؛ پروردگارا من [یکى از] فرزندانم را در دره‏اى بى‏کشت نزد خانه محترم تو سکونت دادم پروردگارا تا نماز را به پا دارند پس دل‌هاى برخى از مردم را به سوى آنان گرایش ده و آنان را از محصولات [مورد نیازشان] روزى ده باشد که سپاسگزارى کنند» گفت: اشتیاق مردم برای شرکت در حج و عمره حاصل استجابت این دعا است.
وی افزود: پیامبر(ص) می‌فرمایند هفت گروه هستند که زیر سایه لطف خداوند هستند در روزی که هیچ سایه‌ای غیر از سایه رحمت خدا نیست؛ یکی از این هفت گروه جوانان اهل عبادت هستند.
حجت‌الاسلام مظلومی با اشاره به اینکه اکنون ۳۳۸ هزار قلب برای شنیدن نتایج عمره دانشجویی می‌تپد، تصریح کرد: تردید نکنید که ثبت‌نام عمره نیز دعوتی بوده از جانب خدا که اجابت شده است.

شش و نیم میلیون نفر در نوبت اعزام به عمره مفرده هستند
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اظهار شرمندگی از اینکه شرایط طوری است که نمی‌توان سهمیه بیشتری به عمره دانشجویی اختصاص داد، گفت: شش و نیم میلیون نفر در نوبت اعزام به عمره مفرده به سر می‌برند و همانند شما برای حضور در عمره لحظه شماری می‌کنند.
وی افزود: شما که با نیت‌های پاک و عشق و علاقه در عمره ثبت‌نام کرده‌اید یقین بدانید که ثواب عمره را کسب کرده‌اید.
در ادامه این مراسم از پوستر شعار عمره دانشگاهیان با عنوان «اقامه نماز سر حج» رونمایی و قرعه‌کشی دانشگاهیان دانشگاه‌های استان تهران شامل دانشجویان پسر مجرد، دانشجویان متأهل دو نفره، دانشجویان متأهل سه نفره و اساتید انجام و اعلام شد که نتایج روز سه‌‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه اعلام می‌شود.
طی سال‌های متوالی قرعه‌کشی حاضران در مراسم از زیباترین و به یاد ماندنی‌ترین لحظه‌های عمره دانشجویی بوده است. در مراسم امروز نیز ۱۴ نفر از میان بیش از هزار دانشجوی حاضر در سالن برای اعزام به عمره انتخاب شدند.
«تا یار که را خواهد و میلش به که باشد...»


کد مطلب: 21678

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21678/نتایج-قرعه-کشی-عمره-دانشگاهیان-۲۰-آبان-اعلام-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir