هیئات مذهبی زنجان امسال تخلفی نداشته اند

سازمان تبلیغات اسلامی , 19 آبان 1393 ساعت 11:44

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هیئات مذهبی این استان در مراسم ۱۳ روز اول ماه محرم امسال تخلفی نداشته اند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام اذن الله خدایی امروز افزود: امسال در هیچ یک از هیات های مذهبی شمائل و تصاویری از ائمه معصومین(ع) وجود نداشت.

وی یادآورشد: محتوای اشعاری نیز که از سوی مداحان و روضه خوانان مورد استفاده قرار گرفت، حماسی و خوب بود.

حجت‌الاسلام خدایی به حضور گسترده مردم در عزاداری ها در مساجد و تکایا اشاره و اظهار کرد: پیش از آغاز ماه محرم، جلسه توجیهی برای متولیان و مسئولان هیئات مذهبی تشکیل و تمام اصول و نکات لازم برای جلوگیری از تخلف در عزاداری ها و انحراف در روضه و اشعار به آنها توضیح داده شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تا کنون هیچ گزارشی مبنی برقمه زنی در ایام محرم امسال دریافت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش روز افزون بصیرت مردم، می توان شاهد رشد درایت آنان در برگزاری مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان بود.

حجت‌الاسلام خدایی با بیان اینکه ایام عزاداری به طور دقیق مشخص است، به جلوگیری از تخلف برخی هیاتها برای برگزاری مراسم عزاداری به دلیل وقوع برخی مناسباتی که پایه و اساس تاریخی و سند مناسب ندارند، اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ایام عزاداری ماه محرم و صفر و همچنین سالروز شهادت ائمه معصومین و دهه فاطمیه به طور کامل روشن است.

وی تاکید کرد: هر شخصی که قصد برگزاری هیئتی را دارد باید مجوزهای لازم را از اداره کل تبلیغات اسلامی دریافت و بر اساس منشوری که برای عملکرد هیئات مذهبی تدوین شده است، عمل کند.

حجت‌الاسلام خدایی اضافه کرد: در صورتی که هیئات مذهبی بر اساس این منشور عمل کنند، هیچ نوع شبهه و انحرافی در عملکرد آنان ایجاد نخواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: عزاداری ها باید بر اساس منطق و استدلال توسعه پیدا کنند تا اصل نهضت بدون خدشه و انحراف باقی بماند.

به گفته وی دادگستری استان زنجان نیز اعلام کرده است که با هیئات مذهبی که بدون مجوز اقدام به برگزاری مراسم کنند برخورد خواهد کرد.


کد مطلب: 21686

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21686/هیئات-مذهبی-زنجان-امسال-تخلفی-نداشته-اند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir