تقدیر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی از عزاداری باشکوه سوگواران حسینی

سازمان تبلیغات اسلامی , 19 آبان 1393 ساعت 11:59

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی از عزاداری باشکوه سوگواران حسینی در دهه اول محرم ۱۴۳۶ هجری قمری قدردانی کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، این مرجع تقلید در نخستین جلسه درس خارج فقه خود بعد از ایام تبلیغی دهه نخست ماه محرم در مسجد اعظم قم، از عزاداری باشکوه سوگواران حسینی تشکر کرد و گفت: بحمدالله امسال مراسم سوگواری از هر سال باشکوه‌تر بود.

وی در ادامه با محکوم کردن جنایت دردناک و تلخ حمله به سوگواران حسینی در منطقه احساء عربستان سعودی، تصریح کرد: جمعی از تکفیری‌های بی‌رحم به شیعیان احساء در حالی که مشغول عزاداری بودند، حمله و تعدادی را شهید و زخمی کردند.

این مرجع تقلید با محکوم کردن این جنایت اظهار داشت: این حادثه نشان داد خشونت بر ضد شیعیان به داخل حجاز و عربستان هم کشیده شده و این موضوع مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش حکام عربستان می‌گذارد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: مفتی اعظم عربستان سعودی این جنایت را شدیدا محکوم کرد و خواهان مجازان عاملان این جنایت شد؛ ما از این جهت خرسندیم لکن پیداکردن اینها که با اسلحه به شیعیان حمله کرده و بعد اقدام به فرار کرده‌اند برای حکومت عربستان کار دشواری نیست.

این مرجع تقلید با تاکید بر شناسایی هرچه سریع‌تر عاملان این جنایت و مجازات آنان از سوی مقامات سعودی، تصریح کرد: شناسایی عاملان این جنایات برای مقامات سعودی نباید کار چندان دشواری باشد.

وی اضافه کرد: ما شدیدا این جنایت را نسبت به موالیان اهل بیت محکوم می‌کنیم و به مقامات سعودی هشدار می دهیم امیدواریم امنیت شهروندان شیعه در این کشور متزلزل نشود که در این صورت تمام شیعیان دنیا نسبت به آن عکس العمل نشان خواهند داد.


کد مطلب: 21688

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21688/تقدیر-آیت-الله-العظمی-مکارم-شیرازی-عزاداری-باشکوه-سوگواران-حسینی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir