مدیرعامل "بنیاد دعبل خزاعی" خبرداد؛

شناسایی 10 هزار مداح و شاعر مذهبی در سراسر کشور

شیعه آنلاین , 22 تير 1387 ساعت 19:27

مدیر عامل مدیرعامل "بنیاد دعبل خزاعی" از شناسایی 10 هزار مداح و شاعر در سراسر کشور خبر داد و گفت: 220 نفر از این تعداد تاکنون تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفته اند.


به گزارش خیمه، مدیرعامل "بنیاد دعبل خزاعی" کشور با اشاره به این که 2 میلیارد تومان برای بیمه مداحان و شعرای اهل بیت در سراسر کشور هزینه شده است گفت: برای اتمام این امر به 5/4 میلیارد تومان دیگر نیز نیاز می باشد. 

"مسعود جاور" در همایش مداحان و شعرای مذهبی استان اردبیل افزود: حدود 10هزار نفر مداح و شاعر در سراسر کشور شناسایی شده است که در حال حاضر از این تعداد 220نفر از مداحان و شعرا را تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفته اند که سهم استان اردبیل تابه حال 180 نفر می باشد که در آینده ای نزدیک این تعداد به دو برابر افزایش خواهد یافت. 

وی گفت: بنیاد دعبل خزاعی با دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب در مرداد ماه 1385 و با هدف خدمت رسانی به شاعران و مداحان تحت پوشش سراسر کشور تشکیل شده است. 

"جاور" افزود: تا پایان امسال گنجینه اشعار آئینی(اشعار مدح و مرثیه اهل بیت) در 3 حوزه زبان فارسی، عربی و ترکی آذری جمع آوری خواهد شد و برای اولین بار در کشور نرم افزار بانک اطلاعات مداحان و شعرا بنام کمیت اسدی ایجاد شده است.

اردبیل دومین استان در کشور می باشد که به طور جدی در این مورد فعالیت می کند.

استاندار اردبيل نیز در این همایش گفت:به لحاظ پیشینه تاريخي و مذهبي استان اردبيل،دولت نهم از زمان آغاز فعاليت خود تا كنون 16 ميليارد تومان به توسعه فعاليت ها و اماكن فرهنگي،مذهبي در اين منطقه مساعدت نموده است.

"علی نیک‌زاد" با قدرداني از تلاش اين بنياد در ساماندهي مداحان حسيني(ع) در كشور و استان جهت كمك به توسعه فعاليت‌هاي اين بنياد در منطقه قول مساعد داد.


کد مطلب: 2170

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/2170/شناسایی-10-هزار-مداح-شاعر-مذهبی-سراسر-کشور

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir