تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۴
۰
کد مطلب : ۲۱۷۴۷

کارگاه قصه‌گویی با موضوع محرم و عاشورای حسینی در مشهد برگزار می‌شود

کارگاه قصه‌گویی با موضوع محرم و عاشورای حسینی در مشهد برگزار می‌شود
سراب صمدی‌حکاک، کارشناس تخصصی فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد با بیان اینکه طراحی برنامه‌های فرهنگسرا با توجه به تقارن دهه اول محرم، ۱۳ آبان‌ماه و هفته کتاب و کتابخوانی انجام شده است، اظهار کرد: بر این اساس کارگاه قصه‌گویی به‌همراه اجرای تئاتر عروسکی با موضوع محرم و عاشورای حسینی از ۱۴ تا ۲۴ آبان‌ماه در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

کارشناس تخصصی فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد با اشاره به اینکه کارگاه قصه‌گویی به همراه اجرای تئاتر عروسکی، ویژه دانش‌آموزان است، گفت: با تعامل صورت گرفته با آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد، ۱۲ مدرسه از مناطق سه، چهار و پنج شهر مشهد برای حضور در این کارگاه معرفی شدند.

وی افزود: در هر مدرسه ۵۰ دانش‌‌آموز توسط مدیر مدرسه انتخاب و برای شرکت در دوره قصه‌گویی و تئاتر عروسکی معرفی می‌شود، ضمن اینکه فرهنگسرای انقلاب اسلامی با اعزام گروه خود به نمازخانه‌های مدارس، به برگزاری دوره‌ها اقدام می‌کند.

صمدی برگزاری کارگاه اریگامی آموزش ساخت گل لاله از ۱۴ تا ۲۴ آبان‌ماه را از دیگر اقدامات فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد عنوان کرد و یادآور شد: در این کارگاه دانش‌آموزان روی گلبرگ‌ها، پیام‌هایی خطاب به عاشورائیان می‌نویسند که در پایان علاوه بر برپایی نمایشگاه جنبی برای دانش‌آموزان به آثار برتر جوایزی اهدا می‌شود.

وی به برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «زندانی کوچک» اشاره کرد و گفت: کتاب «زندانی کوچک» به قلم سیدحسن حسینی‌ارسنجانی، در اولین جشنواره داستان انقلاب به عنوان کتاب برگزیده شناخته شده و به چاپ سوم رسید لذا این مسابقه برای همه مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در نظر گرفته شده است.

کارشناس تخصصی فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد با بیان اینکه برای مسابقه بزرگ کتابخوانی به مساجد، مدارس و فرهنگسراها فراخوان و کتاب ارسال کرده‌ایم، اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند از ۵ تا ۲۵ آبان‌ماه به این مراکز مراجعه کرده و با دریافت کتاب و پاسخ‌نامه در مسابقه بزرگ کتابخوانی «زندانی کوچک» شرکت کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما