تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۱۷۸۰
حجت‌الاسلام زائری:

فضای مجازی در ترویج نهضت حسینی مکمل فضای حقیقی است

فضای مجازی در ترویج نهضت حسینی مکمل فضای حقیقی است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری، کارشناس دینی، با اشاره به راهکارهایی برای ایجاد شور و شعور حسینی در فضای مجازی اظهار کرد: قطعا نمی‌توان آن شوروحالی که در فضای حقیقی شاهد هستیم را دقیقا در فضای مجازی شبیه‌سازی و تکرار کنیم چراکه کارکردهای هر یک از این دو فضا متفاوت از یکدیگر است و شاید در برخی مواقع لازم است که فضای مجازی مکمل فضای حقیقی باشد و یا فضای مجازی، نسخه بدل فضای حقیقی باشد به هرحال هر یک از اینها اقتضائات خود را دارد و اگر فضای مجازی بتواند به کمک فضای حقیقی بیاید، می‌توان به اهداف دست یافت.

وی افزود: برای مثال می‌توان در فضای مجازی عکس‌ها، مطالب و اشعاری در باب اهل بیت(ع) که در فضای حقیقی دست یافتن به آن سخت است را مورد بهره‌برداری قراردهیم تا بخشی از نیازهایی که در فضای حقیقی تأمین نمی‌شود در فضای مجازی محقق شود.

شور و حال فضای حقیقی قابل تکرار در فضای مجازی نیست

مدیرمسئول ماهنامه خیمه تصریح کرد: فضای مجازی در کنار فضای حقیقی می‌توانند کارکردهای یکدیگر را تکمیل کنند اما واقعیت این است که شوروحال فضای حقیقی قابل تکرار در فضای مجازی نیست. به هرحال فضای مجازی باید بتواند زمینه تعمق بیشتر و ارائه محتوای عمیق‌تر و محتوای فکری را فراهم کند.

وی بیان کرد: بخشی از اتفاقات فضای مجازی، واقعیت‌های غیرقابل اجتنابی است که در مقابلش نمی‌توانیم بایستیم. جریان قدرتمند استفاده نسل جدید از شبکه‌های اجتماعی مسئله‌ای نیست که بتوان آن را تحت‌الشعاع داد، اما آنچیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این بوده که آن را هدایت کنیم و بخشی از مخاطب را به مرور با کارکردهای شبکه‌ها و رسانه‌ها آشنا کنیم و زمینه پیراسته شدن محتوایی که تولید می‌شود، را فراهم کنیم.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه اظهار کرد: اگر محتوای با کیفیت و مطلوب ارائه شود و مخاطب به شکل حرفه‌ای و منطقی با آن تعامل یابد، قطعا شاهد پیشرفت‌هایی خواهیم بود. فضای مجازی حاوی حجم بالایی از اطلاعات بوده که قابل کنترل نیست و هیچ کس در هیچ نقطه‌ای از جهان نمی‌تواند ادعا کند که این حجم را به راحتی می‌تواند کنترل و هدایت کند، اما به نظرم ارائه مطالبی با کیفیت بهتر و با قدرت حرفه‌ای بالا می‌توانیم اثرگذاری بیشتری داشته باشیم.

وی بیان کرد: هر یک از ابزارهای فضای مجازی می‌تواند کارکردهای خود را داشته باشد و هیچ یک از این ابزارها جای دیگری را تنگ نمی‌کند. همچنین در میان رسانه‌ها، هر رسانه جدیدی که وارد می‌شود، می‌تواند در کنار رسانه دیگر جایگاه خود را پیدا کند و این موضوع به توان و قدرت حرفه‌ای فرد برمی‌گردد که چگونه می‌تواند در نشریه مکتوب از ظرفیت فضای مجازی استفاده کند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما