تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۱۸۰۴

دومین سوگواره ملی «لبیک یا حسین(ع)» برگزار می‌شود

دومین سوگواره ملی «لبیک یا حسین(ع)» برگزار می‌شود
سوگواره ملی «لبیک یا حسین»، یازدهمین برنامه معنوی است که توسط سایت آثار هنرمندان ایران و با همکاری کانون بسیج هنرمندان و انجمن خوشنویسان پیشوا و حمایت نهادها، مجموعه‌های هنری و بانیان خیر به صورت مجازی در فضای اینترنت برگزار می‌شود.

نشر و گسترس فرهنگ دینی و شعائر اسلامی، مذهب تشیع و فرهنگ عاشورا، ابراز ارادت هنرمندان به واسطه هنرشان به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین ع) و اولاد و اصحاب گرامی‌شان، بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری متناسب با محرم، پیام‌رسانی و ترویج فرهنگ عاشورا از دریچه هنر، فراهم آوردن زمینه شکوفایی، معرفی و تشویق استعدادهای هنرمندان به ویژه هنرمندان جوان، ایجاد زمینه و بستر مناسب فعالیت‌های هنری برای جوانان و انتقال پیام هنرمندان، بازشناسی ارزش‌های هنر اسلامی در فعالیت‌های هنری جوانان کشور، ایجاد شرایط مناسب برای ساماندهـی و حمایت از فعالیت‌های هنری جوانان از اهداف این سوگواره به شمار می‌رود.

همچنین از دیگر اهداف این سوگواره می‌توان به جنگ نرم فرهنگی با هجمه سنگین مبارزات نرم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اسلام و تشیع، همدردی با مظلومان جهان بالاخص مسلمان مظلوم فلسطین، سوریه، عراق، میانمار، یمن و . . . در سراسر جهان و اعلام برائت از ظلم ظالمان « یزیدیان زمان»، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به شمار می‌رود.

موضـوع آثارشامل آیات قرآن، اشعار و احدایث با موضوعیت امام حسین(ع) و یاران و اهل بیت(ع)، سخنان گهربار امام حسین(ع)، ماه محرم، شهادت، ایثار و فداکاری، عزاداری، ولایت‌مداری، رشادت، شهادت و صبر، حجاب و عفاف عاشورایی است.
کاربران تا ۲۲ آذرماه فرصت دارند تا تصاویر آثار هنری و یا اشعارشان را به نشانی azizihonar@gmail.com ایمیل کنند و یا در قالب CD به نشانی دبیرخانه ارسال کنند.

کاربران برای اطلاع بیشتر می‌توانند به سایت سوگواره به نشانی www.azizihonar.com یا www.honareiran.ir مراجعه کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما