سومین نشست مذهبی پیام‌های عاشورایی در اهواز برگزار شد

ایکنا , 26 آبان 1393 ساعت 9:30

سومین نشست مذهبی پیام‌های عاشورایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، عبدالنبی شاکریان، مدیرکل کانون خوزستان یکشنبه، ۲۵ آبان در جمع مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اهواز که به‌مناسبت ایام ماه محرم در سالن اجتماعات کانون شماره یک اهواز برگزار شد، اظهار کرد: قیام عاشورا جریانی تاریخی است که سنت الهی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سخن رسول اکرم(ص) «حسین از من است و من از حسین هستم» افزود: این سخن عرشی پیامبر به این معناست که کیان دین و نبوت و رسالت خاتم پیامبران با قیام حسین زنده است و نهضت جاودانه حسینی با بعثت ایشان، پیوندی ناگسستنی دارد؛ بر همین اساس پیام نهضت حسینی تا شعاع رسالت و نبوت رسول اکرم نفوذ دارد.

شاکریان در ادامه توجه به ارزش‌ها و قداست‌ها و عزم جدی و برنامه‌ریزی جهت حفظ حدود و رعایت قداست‌ها را از دیگر درس‌ها و پیام‌های مکتب شهید عاشورا معرفی کرد و یادآور شد: در طول زندگی امام حسین(ع) و به‌ ویژه در جای‌جای نهضت، توجه و رعایت این موضوع مشاهده می‌شود. بارزترین مصداق این مهم، تصمیم‌گیری برای خروج از مکه و حرم امن الهی بود؛ آنجا که احساس کرد اگر در حرم امن الهی بماند امکان دارد نظام فاسد دست به فاجعه خطرناکی بزند که هم جان امام به خطر افتد و هم قداست حرم الهی مورد خدشه قرار گیرد. لذا تصمیم گرفت برای حفظ قداست و حرمت حرم امن الهی از مکه خارج شود.

یادآور می‌شود، سومین نشست مذهبی پیام‌های عاشورایی در ادامه دومین نشست مذهبی پیام‌های عاشورایی که در آبادان برگزار شده بود، با حضور کارکنان مراکز آبادان و خرمشهر در کانون شماره سه آبادان برگزار شد.


کد مطلب: 21805

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21805/سومین-نشست-مذهبی-پیام-های-عاشورایی-اهواز-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir