تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۹
۰
کد مطلب : ۲۱۸۲۳

تعیین دهه‌های پیاپی عزاداری، دلزدگی مردم از دین را به‌دنبال دارد

تعیین دهه‌های پیاپی عزاداری، دلزدگی مردم از دین را به‌دنبال دارد
حجت‌الاسلام مهدی محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: ماه محرم یکی از فرصت‎های بسیار مناسب برای مسلمانان و علی‌الخصوص شیعیان اباعبدالله(ع) است تا پیام دین مبین اسلام را که در حماسه عاشورا بخشی از آن به منصه ظهور رسید، به جهانیان اعلام کنند و می‌توان از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی افزود: به جهت توسعه دین در جامعه، متأسفانه در برخی مواقع کار به دست برخی از افرادی افتاده است که با وجود این که دلسوز و متدین هستند اما چون متخصص نیستند، به اصطلاح عامیانه به جای ثواب، کباب می‌کنند و غافل این هستند که تصمیم‌گیری آنان نه تنها اثر مثبت و انعکاس مطلوب ندارد بلکه تأثیرات منفی نیز دارد که از جمله این تصمیم‌گیری‎ها، مسئله تعیین دهه‌های عزاداری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم تصریح کرد: برخی معتقد بودند که حتی برای بزرگداشت برخی از امامزادگان نیز باید دهه‎ای از ایام سال در نظر گرفته شود که این باور نادرست با واکنش بزرگان و علمای دینی مواجه شد و از آن جمله، آیت‌الله شبیری‌زنجانی طی بیانیه‌ای صریحاً موضع خود را در برابر چنین اقداماتی اعلام کرده و گفت: «همین‌طور پشت سر هم دهه درست کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری‌ها به وجود می‌آید. افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد.»

تصمیم‌سازی‌های نادرست، آب در آسیاب دشمن ریختن است
حجت‎الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: برگزاری دهه‎های پیاپی عزاداری موجب می‌شود که مردم از دین دلزده شده و به اصل عزاداری ضربه وارد شود.
وی متذکر شد: جا دارد که زمام برخی تصمیم‌گیری‌های جامعه دینی به دست بزرگان و متدینان متخصص سپرده شود و به صرف این که فرد دغدغه دینی دارد، اقدام به تصمیم‌گیری نکند.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: اجرای چنین طرحی در جامعه، همراهی کردن با دشمنان و بیگانگان بوده و به نحوی دیگر آب ریختن به آسیاب دشمن است چرا که در این صورت، چهره نادرستی از دین اسلام در جهان معرفی می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدی در پایان یادآور شد: باید به وسیله لطایف‌الحیلی این موارد را گوشزد کرده و از رواج آن در سطح جامعه جلوگیری به عمل آورد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما