تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۶
۰
کد مطلب : ۲۱۸۲۹

بازی در «مختارنامه» را بدون خواندن فیلمنامه‌ پذیرفتم

بازی در «مختارنامه» را بدون خواندن فیلمنامه‌ پذیرفتم
گوهر خیراندیش، بازیگر سینما و تلویزیون، درباره ملاک‌های خود برای انتخاب نقش در کارهایش گفت: زمانی‌که فیلمنامه‌ای به من پیشنهاد می‌شود ابتدا بر روی این موضوع تمرکز می‌کنم که فیلمنامه در پی القای چه مفهومی است و آن پیام چه تأثیراتی در جامعه دارد. در ضمن پیامی که در فیلم نهفته است حتما باید با آنچه من می‌اندیشم همسو باشد، چون به هیچ وجه علاقه به کار کردن در فیلمی نیستم که مفهوم آن همسو با نظرم نباشد.

وی افزود: دلیل دیگری که سبب می‌شود کاری را بپذیرم، کارگردان و عوامل کار است، چون زمانی که به کارگردان اعتماد کامل داشته باشم، از سخت‌گیری‌ام در انتخاب فیلمنامه کاسته می‌شود. این اتفاق در سریال «مختارنامه» روی داد، زیرا به قدرت و توان داود میرباقری اعتماد کامل داشتم، پس وقتی که وی این کار را به من پیشنهاد داد آن را پذیرفتم، حتی یادم است فیلمنامه را کامل نخوانده بودم، اما چون به فردی که پشت دوربین بود کاملاً باور داشتم، آن را پذیرفتم.

بازیگر فیلم «ارتفاع پست» درباره نحوه دریافت دستمزد در فیلم‌هایش گفت: زمانی‌که فیلم پیشنهادی بار فرهنگی و دینی داشته باشد من برای گرفتن دستمزد، همراهی لازم را با عوامل می‌کنم، حتی کم‌تر از میزان رایج، دستمزد دریافت می‌کنم، اما اگر کار مورد نظر یک فیلم تجاری سالم باشد موضوع فرق می‌کند. نکته دیگر این‌که در انتخاب نقش‌هایم به هیچ وجه کمی یا زیادی نقش جایی ندارد، برای همین هم در بسیاری از فیلم‌ها می‌بینید که من نقش‌های بسیار کوتاه نیز بازی کرده‌ام.

خیراندیش ادامه داد: باید به این مهم هم اشاره کنم که تا ۱۰ سال پیش متفاوت بودن نقش برایم اهمیت داشت، اما بعد از آن دریافتم که می‌توانم به کمک کارگردان و نویسنده نقش را طراحی کنم. در این میان چون خود نیز به نوعی دستی به قلم دارم، می‌دانم که نقش را می‌توانم مطابق با نظر خود، کارگردان و نویسنده ویرایش کنم، البته طی این سال‌ها هیچگاه هیچ جا نخواستم که از نامم به عنوان مشاوره فیلمنامه‌نویس یا سمت دیگری نام برده شود، چون کارها و تغییرات که در فیلمنامه به وجود می‌آورم تنها برای بهتر شدن نقش است.

وی در پایان اظهارکرد: بارها به من نگارش فیلمنامه سفارش شده است، اما چون نه خود می‌خواستم نه اینکه سفارش‌دهنده خواستار آن بود، نامم به عنوان فیلمنامه‌نویس ذکر نمی‌شد. این نکته را بیان کردم تا بدانید که این حوزه (فیلمنامه) را می‌شناسم و دقتم در آن بدون پشتوانه علمی نیست.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما