هزینه ویزای اضطراری کربلا ۲ برابر ویزای عادی/ بدون ویزا راهی مرزها نشوید

ایکنا , 27 آبان 1393 ساعت 13:20

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای به زائران مراسم اربعین حسینی اکیداً توصیه کرد بدون داشتن ویزا به مرز‌ها مراجعه نکنند، چرا که صدور ویزا در مرز علاوه بر احتمال گم شدن پاسپورت، هزینه‌ای دو برابر ویزای عادی دارد.


سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از آنجایی که زائران در نقاط مرزی کشور برای دریافت ویزا معمولاً دچار مشکلات و سردرگمی می‌شوند، ممکن است مورد سوء استفاده و کلاهبرداری افراد سودجو قرار گیرند و احتمال گم شدن پاسپورت‌ها آنها وجود دارد.
در این اطلاعیه عنوان شده است: هزینه صدور ویزای اضطراری در مرز ۸۲ دلار است در حالی که زائران با پرداخت ۴۰ دلار در دفا‌تر خدمات زیارتی می‌توانند ویزای عراق را برای حضور در همایش اربعین دریافت کنند لذا از زائران خواسته شده است از مراجعه به مرز‌ها بدون داشتن ویزا جداً خودداری شود.

همچنین سازمان حج و زیارت اعلام کرده است: متقاضیان اعزام به عتبات در ایام اربعین حسینی (ع) می‌توانند با مراجعه به دفا‌تر خدمات زیارتی مجاز در سراسر کشور با پرداخت ۴۰ دلار نقدی بابت دریافت ویزا و ۱۵۰ هزار ریال بابت هزینه کارگزار در طرح ساماندهی زائران اربعین ثبت‌نام کنند.

لازم به ذکر است: امسال برای نخستین بار در طرح ساماندهی زائران اربعین بر اساس ظرفیت هریک از مرز‌ها زمان حضور زائران در مرز به آنان اعلام شده و برای آنها ویزای عراق اخذ خواهد شد و سازمان حج و زیارت هیچگونه تعهدی در قبال اسکان، تغذیه و حمل و نقل زائران در داخل و خارج از کشور زائران انفرادی را برعهده نخواهد داشت.


کد مطلب: 21846

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21846/هزینه-ویزای-اضطراری-کربلا-۲-برابر-عادی-بدون-ویزا-راهی-مرزها-نشوید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir