دنیا فیلم «محمد(ص)» را خواهد دید

مهر , 27 آبان 1393 ساعت 13:44

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون ارائه پاسخ شفاف درباره فراهم نبودن شرایط حضور فیلم «محمد(ص)» در بخش ملی جشنواره فجر امسال، تاکید کرد شرایط پخش بین‌المللی این فیلم فراهم خواهد شد.


حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست خود با خبرنگاران حوزه های مختلف فرهنگ در پاسخ به خبرنگار درباره حذف فیلم «محمد (ص)» از بخش ملی جشنواره فیلم فجر به دلیل انتصاب مجید مجیدی به عنوان رییس هیات داوران جشنواره گفت: یکی از وظایف مهم در امور سینمایی فراهم کردن شرایط مناسب برای دیده شدن این فیلم سینمایی توسط مخاطب ایرانی و بین المللی است؛ چراکه ساخت چنین فیلمی از مهمترین وظایف فرهنگی کشور بوده است.

وی افزود: نشان دادن شخصیت والای پیامبر اسلام (ص) با شناخت کامل، بینش و آگاهی درستی که در ساخت این فیلم وجود داشته اشت، از جمله دستاوردهای مهم سینمای کشور به حساب می‌آید. به اعتقاد من، فیلم هایی که تاکنون از این شخصیت آسمانی توسط سایر فیلمسازهای دنیا ساخته شده، دارای نواقص و ایرادهای فراوانی است و نخستین‌بار است که در سینمای ایران به همت مجید مجیدی به عنوان یک فیلمساز مسلمان و عوامل حرفه ای تولید، چنین اثر مثال‌زدنی در جهان اسلام ساخته می شود.

نوش‌آبادی بر جایگاه شاخص فیلمسازی مجید مجیدی و شناخت وی از موضوعات مذهبی اشاره کرد و توضیح داد:‌ به اعتقاد من، مجید مجیدی به عنوان کارگردان مسلمان می تواند بهترین چهره از حضرت محمد(ص) را به دنیا معرفی کند. بار دیگر تاکید می‌کنم که ساخته شدن فیلمی بر اساس آرمان های اسلام درباره شخصیت والای حضرت محمد(ص) از جمله برنامه های مهم فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

وی درباره عرضه بین المللی این فیلم گفت: فیلم «محمد(ص)» تنها مصرف داخلی ندارد، بلکه علاوه بر مخاطبان ایرانی این فیلم برای دنیا مهم خواهد بود.

نوش‌آبادی در پایان تصریح کرد: مطمئن هستم که مجید مجیدی فیلم خوب، بزرگ و ماندگاری ساخته است و امیدوارم بتوانیم گام بزرگی در جهت نمایش این فیلم سینمایی در دنیا برداریم.


کد مطلب: 21848

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21848/دنیا-فیلم-محمد-ص-خواهد-دید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir