کتاب «آسیب‌شناسی مراسم عاشورا» در کردستان تدوین شد

ایکنا , 28 آبان 1393 ساعت 10:05

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به نیاز مبرم به آسیب‌شناسی مراسم عزاداری‌های محرم گفت: کتاب آسیب‌شناسی مراسم عاشورا با تأکید بر قمه‌زنی تدوین و منتشر شد.


حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به نیاز مبرم به آسیب‌شناسی مراسم عزاداری‌های محرم، اظهار کرد: کتاب آسیب‌شناسی مراسم عاشورا با تأکید بر قمه‌زنی تدوین و منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه این کتاب به‌‌کوشش سیدجعفر بیاتی نوشته و به‌همت اداره‌کل تبلغیات اسلامی کردستان منتشر شده است، افزود: این کتاب در پنج فصل به تحلیل جامعه‌شناختی از مراسم عاشورا، تحریف‌های عاشورا، دلایل حرمت قمه‌زنی، نقش استکبار در ترویج و بهره‌برداری از قمه‌زنی پرداخته است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه این کتاب که در دو هزار نسخه منتشر شده است، یادآور شد: بین هیئت‌های مذهبی سریش‌آباد، اعضای ستاد شئون استان، دستگاه‌های فرهنگی و مراکز فرهنگی سریش آباد و قروه توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه هر داغی به مرور زمان کهنه می‌شود ولی تنها داغ امام حسین(ع) است که هر سال پرشورتر و پرحرارت‌تر می‌شود، یادآور شد: براین اساس وظیفه ماست که با رفع آسیب‌های عزاداری این مراسم را معنوی‌تر برگزار کنیم.


کد مطلب: 21855

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21855/کتاب-آسیب-شناسی-مراسم-عاشورا-کردستان-تدوین

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir