تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۱۹۳
از سوی مرکز مطالعات راهبردی خیمه؛

چهل و دومین شماره ماهنامه «خیمه» منتشر شد

چهل و دومین شماره ماهنامه «خیمه» منتشر شد
به گزارش خیمه، راه حق و پای شیطان، برترین های تبلیغ، پروردگار بانی اولین هیئت، پرواز، روزدهم، یک ماه خون گرفته و تامین مخارج عزاداری از جمله عناوین بخش هیات نخستین بخش شماره جدید خیمه است.

رسانه و مناسک دینی، رسانه و نبقش آن در ترویج مناسک دینی، محرم ندوشن نیز مطالب مهم بخش جامعه شماره جدید این نشریه را تشکیل می دهند.

در بخش خبر و گزارش این شماره خیمه نیز اخبار کوتاه و گزارش و عکس طلاکاری ضریح امام حسین(ع) در قم به چاپ رسیده است.

همچنین ماه رجب، اعتکاف نگاری، پیشینه اعتکاف، کدام تفکر از 70 سال عبادت بهتراست، شرح وصال و نامه رسیده نیز در بشخ ویژه اعتکاف این نشریه به چاپ رسیده است.

به ستمگر نکنم کرنش و ذلت نپذیرم، بررسی شعر آیینی، تراژی تعزیه، امام حسین در اشعار ناصر خسرو، اشعار عاشورایی و همیشه عاشورا نیز مطالب برجسته بخش هنر و ادبیات آیینی این شماره نشریه خیمه را تشکیل می دهند.

در بخش پایانی این نشریه که با نام تاریخ و اندیشه به چاپ می رسد مطالبی از جمله شمر شناسی، راز اختلاف در تفسیر رخدادهای دینی – تاریخ، بازکاوی نسخه های خطی زیارت عاشورا، ولایت حلقه اتصال، مجاوران کوی دوست، مدرسه حسینی و پدیدار شناسی نمادهای دینی به چاپ رسیده است.
مدیر مسئول خیمه در بخش خطبه شماره جدید این نشریه در نوشتاری با عنوان "دین، فرهنگ مناسک آیینی" با اشاره به تاثیرات دین بر فرهنگ جامعه، مناسک آیینی را یکی از نتایج تاثیر دین بر فرهنگ دانسته است.

مرتضی وافی همچنین در این نوشتار با اشاره بزرگداشت ایام خاصی در سال، شکل گیری «دین مناسبتی» را از جمله آسیب های مناسبت های مذهبی دانسته و آورده است: نتیجه این پدیده محدود شدن کارکرد اجتماعی دین در برگزاری آداب و رسوم ویژه بزرگداشت مناسبت های مذهبی و کم رنگ شدن سایر وجوه دین در ایام غیر مناسبتی خواهد بود...

شایان ذکر است، ماهنامه خیمه با همکاری مرکز مطالعات راهبردی خیمه و حمایت سازمان تبلیغات اسلامی به صاحب امتیازی محمد رضا زائری و مدیر مسوولی مرتضی وافی منتشر می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما