فراخوان اولویت های یک تا 350 عمره

آماده باش اولویت ها تا 600

شبستان , 3 آذر 1393 ساعت 10:36

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اولویت‌های یک تا 350 در حال حاضر فراخوانده شده‌اند و با توجه به ظرفیت های خالی که در کاروان‌ها وجود دارد قطعا ثبت‌نام تا اولویت 600 در کاروان‌های آذرماه باز خواهد شد.


مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت؛ در حاشیه نشست خبری ستاد دائمی اربعین گفت: با تلاش های انجام گرفته در سازمان حج و زیارت امسال برای نخستین بار سامانه فاخر راه اندازی شد تا متقاضیان بتوانند بدون مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی از طریق این سامانه‌ در کاراوان ثبت نام کنند و از صف کشیدن های طولانی جلو دفاتر زیارتی خلاصی یابند.

وی افزود: سامانه فاخر با تلاش یک ساله آماده شد و آن دسته متقاضیانی که در بانک های ملی و ملت ودیعه گذاری کرده بودند می توانند از منازل خود اقدام به ثبت نام کنند.

اوحدی اعلام کرد: یکی دیگر از مزایای سامانه فاخر ایجاد ارتباط دو سویه سازمان حج و زیارت با زائران است و تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که این سامانه به صورت هوشمند وضعیت اولویت‌ها تا ۳۵۰ را سفید اعلام می کند که زائرین پس از تعیین گروه براساس تفکیک استان ها می توانند به ثبت‌نام در کاروان‌ها بپردازند.

وی همچنین اشاره کرد: با توجه به هوشمند بودن سامانه فاخر مشخص شد در برخی کاروان‌ها ظرفیت خالی وجود دارد و از این روی فقط برای آذر ماه امکان ثبت‌نام تا اولویت ۶۰۰ فراهم است.

وی در خصوص ایجاد اختلال در سامانه فاخر طی روزهای اخیر گفت: طبق اعلام سازمان حج و زیارت به خاطر بروز نقص فنی ثبت نام استان‌هایی که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود به امروز یکشنبه، دوم آذر ماه موکول شد و پنج استان تهران، قم، البرز، قزوین و فارس در روز جمعه انجام گرفت و ۱۲ استان نیز در روز شنبه ثبت نامشان از طریق سامانه فاخر به پایان رسید و مابقی استان ها تا امروز ثبت نام نهایی خواهند شد.

اوحدی ادامه داد: از روز ۴ آذر ماه به بعد هر چهار روز ۵۰ اولویت جدید اعلام می‌شود و قطعاً تمامی متقاضیانی که اولویت آنها تا ۴۵۰ است فراخوان شده و در صورت ثبت‌نام اعزام می شوند.

وی در خصوص هزینه‌های سفر عمره سال جاری گفت: هشت گروه قیمت عمره مفرده موجود است که حداقل قیمت عمره برای هر نفر یک میلیون ۸۷۲ هزار تومان و بیشترین آن تا ۲ میلیون ۶۷۷ هزار تومان می باشد و میزان افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۶ و نیم تا ۷ درصد تخمین زده می شود که معادل ۱۰۰ هزار تومان می باشد که به دلیل افزایش کیفیت هتل‌ها به ویژه در شهر مدینه رخ داده است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: آغاز پروازهای عمره از ۱۳ آذر ماه می باشد و مرحله اول اعزام‌ها تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و اوایل اسفند ماه نیز ثبت‌نام مرحله دوم آغاز خواهد شد.


کد مطلب: 21943

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/21943/فراخوان-اولویت-های-یک-350-عمره

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir