تاریخ انتشار
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
۰
کد مطلب : ۲۲۰۳۶

پانزدهمین کارگاه شعر آیینی در اردبیل برگزار شد

پانزدهمین کارگاه شعر آیینی در اردبیل برگزار شد
پانزدهمین جلسه کارگاه شعرآیینی سال ۱۳۹۳ در مرکز آموزش حوزه هنری استان اردبیل برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، درحالی که برگزاری کارگاه شعر آیینی دومین سال خودرا سپری می کند مسوولین برگزاری این نشست ها با توجه به استقبال شاعران عاشورایی درنظر دارند با افزایش تعداد جلسات در هفته های آتی بحث مقتل شناسی و بررسی و تبادل نظر پیرامون تاریخ اسلام را نیز مدنظر قرار دهند.

در پانزدهمین جلسه این کارگاه درسال ۱۳۹۳ کاظم نظری بقا از اساتید دانشگاه و کارشناس این کارگاه با بیان اینکه شعرآیینی و عاشورایی جایگاه ویژه ای دربین مردم اردبیل دارد تصریح کرد: شعرآیینی وصف حال تاریخ دین و بزرگان دین است که نمونه آن را می توانیم در اشعار عاشورایی جست وجو کنیم.

نظری بقا تعامل و انتقال تجربه از شاعران پیشکسوت به نسل جوان را از اهداف اصلی برگزاری این کارگاه عنوان کرد و افزود: یکی از کارهایی که باعث رشد و اوج گرفتن سطح شعر می گردد و هیچ شاعری خود را بی نیاز از آن نمی داند در معرض نقد و بررسی قرار دادن شعر می باشد.

وی افزود: بی شک اگر شعری درمعرض نقد وبررسی اهل فن قرار گیرد نقاط ضعف و قوت آن بیش از پیش برای شاعر روشن می گردد که این زمینه رشد و تعالی شاعر را فراهم می کند.

شهریار نعمتی دومین کارشناس کارگاه شعرآیینی حوزه هنری استان اردبیل تلاش برای ارتقای سطح محتوایی و قالبی شعر به خصوص شعر شاعران جوان را از برنامه های اصلی کارگاه شعر آیینی دانست و افزود: پرداختن به آسیب شناسی شعر معاصر و اضافه کردن مباحثی پیرامون مقتل شناسی می تواند تاثیر خوبی در افزایش کیفیت محتوایی آثار تولیدی داشته باشد.

نعمتی پرهیزاز تکرار مضمون و نوآوری در روایت و استفاده از ظرفیت های غزل ترکی توسط شاعران را مورد تاکید قرار داد.

دراین جلسه سه تن از شاعران به قرائت اشعار خود پرداختند و آثارشان مورد نقد و بررسی حاضران قرار گرفت.
مرجع : حوزه هنری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما