تاریخ انتشار
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۲۰۴۴

طرح مقتل‌خوانی دانشجویی از سال آینده ملی می‌شود

طرح مقتل‌خوانی دانشجویی از سال آینده ملی می‌شود
محمدمهدی فلاح، مسئول اجرایی طرح مقتل‌خوانی دانشجویی، گفت: مقتل‌خوانی در محیط‌های دانشگاهی به شکل موردی از سال ۸۲ رایج بوده است؛ سنتی آئینی مبتنی بر ذکر مصیبت حوادث کربلا براساس مقاتل مشهور که جامعه دانشگاهی نیز فعالیت در این عرصه را جزئی از رسالت‌های فرهنگی خود می‌داند.

وی ادامه داد: به ویژه در شرایط کنونی که شاهد تحریفاتی در سطح عزاداری‌های حسینی هستیم، ضرورت این امر بیشتر مشهود است و لذا برای احیای این سنت در قالب فعالیت‌های دانشجویی که قشر پیشرو در زمینه فعالیت مذهبی و اجتماعی هستند، طرحی پیشنهاد شد تا این سنت آئینی در قالب نمایش‌های دانشجویی به صورت نمونه در چند دانشگاه ممتاز اجرا شده و در سالهای آینده بتوان آن را به شکل ملی اجرا نمود.

فلاح تصریح کرد: از آنجا که این طرح را امسال به شکل نمونه برگزار می‌کنیم لذا هم گروه‌های اجرایی و هم مکان‌هایی که برای این امر در نظر گرفته شده، انتخابی بوده‌اند تا پس از برگزاری موفق این دوره، از سال آینده از طریق اعلام فراخوان، این طرح را در سطح ملی برگزار کنیم.

وی گفت: گروه‌های شرکت‌کننده در این طرح برای سال جاری به شکل موردی انتخاب شده‌اند؛ به هر حال گروه‌های مقتل‌خوانی وجود دارند که از سالهای گذشته در این امر فعال بوده و از سوی برخی از کارشناسان و مدرسان نمایش‌های آئینی تأیید شده و برای این برنامه معرفی شده‌اند.

مسئول اجرایی طرح مقتل‌خوانی دانشجویی ادامه داد: ۹ دانشگاه برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است که از جمله آنها می‌توان به دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه هنر، دانشگاه‌های آزاد واحد تهران مرکز، تهران جنوب و تهران شمال و داندانپزشکی اشاره کرد که در آستانه اربعین حسینی یعنی از تاریخ ۱۸ تا ۲۷ آذر در آنها براساس جدول زمانبندی مراسم مقتل‌خوانی برگزار خواهد شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما