شب شعر دانشجویی عاشورا برگزیدگانش را شناخت

مهر , 12 آذر 1393 ساعت 13:27

دوازدهمین شب شعر عاشورا ویژه دانشجویان و طلاب، پس از پنج سال وقفه، شامگاه 11 آذر ماه و در فضایی معنوی در تالار فجر کوی دانشگاه شیراز برگزار شد و برگزیدگان سروده‌های خود را خواندند.


هاشم کرونی، مسئول اجرایی دوازدهمین دوره شب شعر سراسری عاشورا ویژه دانشجویان و طلاب در حاشیه این مراسم و در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از ارسال بیش از ۴۶۲ اثر به این شب شعر خبر داد.

به گفته کرونی، ۱۵۷ دانشجو و طلبه از شهرهای مختلف کشور آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند که در نهایت ۱۴ اثر از بین آنها به عنوان آثار برگزیده دوازدهمین دوره انتخاب شد.

شعرخوانی محمد سهرابی و مداحی و ذکر مصیبت توسط کمیل کاشانی نیز از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای این شب شعر بود که با استقبال حاضران همراه شد.

همچنین دکتر غلامرضا کافی نیز در سخنانی به بیان خاستگاه و جایگاه شعر آیینی در ادبیات ایران پرداخت.

۱۴ برگزیده این شب شعر که شعرهای خود را برای حاضران خواندند، عبارتند از: حسن اسحاقی (دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات)، زینب اکبری (دانشگاه علامه طباطبایی)، علی مرادی (دانشگاه پیام‌نور ساوه)، محبوبه راه‌پیما (دانشگاه آزاد استهبان)، مهدی نور قربانی (دانشگاه آزاد تهران مرکز)، محمد کامرانی اَقدام (دانشگاه آزاد اراک)، عباس شاه‌زیدی (طلبه حوزه علمیه اصفهان)، عالیه مهرابی (دانشگاه یزد)، حسن دهقان (دانشگاه پیام نور شیراز)، فاطمه سلیمان‌پور (دانشگاه شاهد)، عارفه دهقانی (دانشجوی دکتری ادبیات حماسی)، میثم داوودی (دانشگاه هنر)، محمد فرخ طلب فومنی (موسسه آموزش عالی گلستان) و شکوفه رحیمی (دانشگاه علوم پزشکی شیراز).

به گزارش مهر، دوازدهمین دوره شب شعر عاشورایی دانشجویان و طلاب سراسر کشور در حالی پس از پنج سال وقفه برگزار شد که به گفته مسئولان برگزاری این مراسم، تقارن روزهای برگزاری شب شعر با زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها و تعطیلی بین دو ترم، تنها عامل برگزار نشدن این مراسم طی سال‌های گذشته بوده است.

شب شعر عاشورا ویژه دانشجویان و طلاب، مراسم جنبی شب شعر سراسری عاشورا که ۲۹ سال است به صورت مرتب، یک هفته مانده به اربعین هر سال در شیراز برگزار می‌شود.

شب شعر سراسری عاشورا قرار است دوازدهم و سیزدهم آذر ماه در شیراز برگزار شود و برگزیدگان، شعرهای خود را با موضوع محوری حضرت فاطمه صغری (س) دختر امام حسین (ع) بخوانند.


کد مطلب: 22147

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22147/شب-شعر-دانشجویی-عاشورا-برگزیدگانش-شناخت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir