تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶
۰
کد مطلب : ۲۲۱۶۳

فعالیت بیش از شش هزار هیئت مذهبی در استان اصفهان

فعالیت بیش از شش هزار هیئت مذهبی در استان اصفهان
حجت‌الاسلام سیدمحمود فقیهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در دیدار با آیت‌الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این‌که تبلیغ امری فراگیر است، گفت: دامنه فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی نیز گسترده است و گستره وسیعی را زیر پوشش خود دارد.

وی با اشاره به این‌که ساماندهی و رسیدگی به هیئت‌های مذهبی یکی از فعالیت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: هیئت‌های مذهبی دارای ظرفیت بزرگی است که باید با برنامه‌ریزی صحیح از آن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام فقیهی در ادامه تعداد هیئت‌های مذهبی استان اصفهان را بالغ بر شش هزار هیئت مذهبی اعلام کرد و افزود: در هیئت‌های مذهبی استان اصفهان بالغ بر ۳۰ هزار نفر عوامل هیئت و دست‌اندرکار فعالیت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان یکی از فعالیت‌های دیگر این سازمان را در ساماندهی مداحان اهل‌ بیت(ع) اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون هشت هزار مداح اهل‌بیت(ع) در استان اصفهان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام فقیهی در ادامه با تأکید بر ارتقای علمی و فرهنگی در مراکز آموزش مداحی گفت: علاوه بر این هشت هزارمبلغه و خانم جلسه‌ای در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: اگر سازمان تبلیغات اسلامی بتواند هیئت‏‎های مذهبی را به‌عنوان هدف اصلی ارتقاء دهد خدمت بزرگی در جامعه صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام فقیهی آموزش و فرهنگ‌سازی هیئت‌های مذهبی در استان اصفهان را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: از ظرفیت‌ هیئت‌های مذهبی می‌توان در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بهره‌برداری کرد.

وی در ادامه مسئله کودکان و نوجوانان در هیئات مذهبی را نیازمند توجه ویژه‌ای دانست و یاد آورشد: مطالعات مقدماتی در زمینه استفاده از حضور کودکان و نوجوانان در هیئت‌های مذهبی و برنامه‌ریزی برای جهت‌دهی این ظرفیت در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به چگونگی صدور مجوز و یا تمدید مجوز هیئت‌های مذهبی‌ گفت: در آینده نزدیک، صدور مجوز و یا تمدید مجوز هیئت‌های مذهبی منوط به فراگیری یک دوره آموزشی برای اعضای هیئت امنای هیئت‌های مذهبی خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه اداره‌کل تبلیغات اسلامی کاشان برای فعالیت‌های قرآنی در سطح استان یادآور شد: هدفمند کردن فعالیت‌های قرآنی استان اصفهان بر مبنای جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام سیدعبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش مکتوب فعالیت‌های این اداره در ایام محرم، به تشریح برخی از این فعالیت‌ها پرداخت.

وی از برگزاری ۱۰همایش ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی در سطح شهرستان کاشان در ماه محرم امسال خبر داد و گفت: این همایش‌ها در راستای آموزش به مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان برگزار شده است.

آیت‌الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز در این دیدار با اشاره به شرایط ویژه شهرستان کاشان در بعد فرهنگی و مذهبی، خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای فعالیت‌های فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان از سوی اداره‌کل استان اصفهان شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما