نباید به بهانه مردمی بودن هیئت ها از وظیفه مهم نظارت کوتاه آمد

سازمان تبلیغات اسلامی , 15 آذر 1393 ساعت 10:35

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه تبلیغات اسلامی استان آسیب های موجود در عزادری ها را رصد می‌کند اذعان داشت: با همدلی و همفکری می توان با هر گونه آسیب ها مبارزه کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام جمال یاری در دیدار با رضا معممی مقدم، مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با ابراز خرسندی از حضور وی در گیلان بیان داشت: از ظرفیت هیئات مذهبی به‌عنوان یک تشکی دینی و مردمی باید استفاده بهینه شود در غیر این صورت عده ای از این تشکل استفاده های ضدارزشی خواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان حمایت، هدایت و نظارت را شعار مفید سازمان دانست و یادآور شد: نباید به بهانه مردمی بودن هیئت ها از وظیفه مهم نظارت کوتاه آمد، زیرا وقتی نظارت نباشد عده ای سود جو مسیر اصلی هیئت را عوض خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی گیلان آسیب های موجود در عزادری ها را رصد می‌کند، تصریح داشت: با همدلی، همفکری و همکاری دیگر دستگاه های مرتبط به‌ویژه شورای هیئات مذهبی و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان می توان با هر گونه آسیب ها مبارزه کرد.

این مقام مسئول موازی کاری در حوزه فرهنگی را مشکل بزرگی برشمرد و تأکید کرد: باید از سوی مرکز تصمیم جدی در این خصوص اتخاذ شود تا اینکه در حوزه فرهنگی و در بخش های مختلف شاهد رشد چشمگیری باشیم.

مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مدیرکل و کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، اظهار کرد: مهمترین مسأله امروز مبارزه با خرافه و مناسبت های ابداعی است که عده ای از افراد به آن دامن می زنند.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی تنها نهادی است که در رفع آسیب ها تلاش می‌کند در حالی که سازمان ها و نهادهای فرهنگی هم عرض وجود دارد که می تواند در مورد رفع این معضل ، سازمان را یاری کند.

رضا معممی مقدم در پایان اذعان کرد: وجود تشکل های مردم نهاد مانند شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و دیگر تشکل مردمی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی را در رسیدن به اهداف بلند و آرمانی یاری می رساند.


کد مطلب: 22164

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22164/نباید-بهانه-مردمی-بودن-هیئت-وظیفه-مهم-نظارت-کوتاه-آمد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir