مداحان از اعمالی که خلاف اسلام ناب ومکتب تشیع است خودداری کنند

شبستان , 15 آذر 1393 ساعت 13:40

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه سرا با بیان اینکه مداحان باید از اعمالی که خلاف اسلام ناب و مکتب تشیع است خودداری کنند، گفت: باید از مداحی‌هایی که سبب وهن و توهین به دین است و محتوای توهین آمیزی دارد جلوگیری شود.


حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا شامگاه پنجشنبه(۱۳آذر) در جمع مداحان این شهرستان در مسجد صاحب الزمان شفت محله اظهار کرد: عزادارى و برپايى مراسم ماتم در سوگ خوبان و اولياء خدا امرى است كه ريشه در قران و سيره نبوى(صل الله علیه و اله) وسيره امامان(علیهم السلام) دارد و اين عزادارى‏‌ها مصداق مودت اهل بيت(علیهم السلام) است.

وی افزود: در چند سال اخیر به میزان چشمگیری فعالیت‌های غرب و سایر دشمنان تشیع در تقابل با اداء شعائر حسینی و مذهبی شیعه تغییر یافته است .

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه غرب درصدد است تا دین اسلام را به تحریف بکشاند، گفت: آنچه حوزه ادبیات عاشورایی را آسیب پذیر می‌کند، کم توجهی مداحان به شعر عاشورایی است.

احمدی‌پور تصریح کرد: برخی از ذاکرین در مدایح اهل بیت (علیهم السلام) تعبیراتی مانند (مست مستم من، هر چه باداباد، علی پرستم من، و... ) را به کار می‌برند که با شان اهل بیت (علیهم السلام)منافات ندارد و نباید از این گونه اشعار استفاده کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه سرا با بیان اینکه مداحان باید در نوحه‌های خود به دو موضوع مهم توجه کنند، اظهار کرد: نخست اینکه بعضی از آهنگ‌ها و الحان در سینه زنی ها تناسبی با مجلس امام حسین(علیه السلام) ندارد که باید از آن دوری شود و دوم این که مرثیه خوان‌ها از اشعاری که در آن احساس ذلت، حقارت و ضعف از اهل بیت به چشم می‌خورد استفاده نکنند.

احمدی‌پور با بیان اینکه امروزه دشمنان از برخی آسیب‌های عزاداری همچون قمه زنی و یا تقلید از خوانندگان پاپ سوء استفاده می‌کنند، افزود: مداحان نباید اجازه دهند محافل عزاداری و سوگواری بهانه ای برای رسانه‌های بیگانه شود.

وی با بیان اینکه مداحان باید از اعمالی که خلاف اسلام ناب ومکتب تشیع است خودداری کنند، گفت: قمه زنی، استفاده از تمثال ها و عکس‌ها، لطمه زدن شخص به خودش و به هر نوعی حرام است و باید از مداحی هایی که سبب وهن و توهین به دین است و محتوای توهین آمیزی دارد جلوگیری شود.

در ادامه مراسم یک مداح پیرغلام و سه مداح جوان به نوحه خوانی پرداختند.


کد مطلب: 22184

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22184/مداحان-اعمالی-خلاف-اسلام-ناب-ومکتب-تشیع-خودداری-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir