پیشداوری، دلیل حذف صحنه‌های عاشورا از مختارنامه

ایکنا , 16 آذر 1393 ساعت 9:25

بازیگر سریال تاریخی مختارنامه گفت: در بحث حضور زن‌ها در سینما و تلویزیون دچار سیاست‌های یک بام و دوهوا هستیم وگرنه بیشتر بازیگرهای ما توانایی‌های خوبی دارند.


آخرین شب از نمایش فیلم‌های عاشورایی برج میلاد تهران، به اکران فیلم صلح سرخ(مختارنامه) اختصاص داشت که در این برنامه فریبا کوثری و میترا آقامیری یکی از گریمورهای این سریال حضور داشتند و پس از آن نیز نشست نقد و بررسی فیلم آغاز شد.

قرار بود در سریال امام علی(ع) نقش قطام را بازی کنم

فریبا کوثری در این نشست با اشاره به همکاری خود با داوود میرباقری گفت: قرار بود در سریال امام علی (ع) نقش قطام را من بازی کنم. حسین پناهی و داوود میرباقری به منزل من آمدند و فیلمنامه را خواندم و بعد تست گریم شدم و قرار شد در فیلم بازی کنم، اما متأسفانه به لطف بعضی دوستان نتوانستم در این فیلم بازی کنم و ویشکا آسایش نقش قطام را بازی کرد.

وی افزود: بعد از سریال امام علی(ع) از ایران رفتم و بعد از چند سال دوباره برگشتم و داوود میرباقری پیشنهاد بازی در سریال «معصومیت از دست رفته» را داد و بعد «مختارنامه» را بازی کردم.

بازیگر سریال «مختارنامه» با اشاره به اینکه سه سال برای سریال مختارنامه وقت گذاشته است، گفت: ابتدا علاقه داشتم که نقش جاریه که نسرین مقانلو بازی کرد را ایفا کنم، اما میرباقری گفت که باید نقش زن دیگر مختار را بازی کنم. در این سریال مختار دو همسر دارد، اما در روایات تاریخی آمده است که وی سه همسر داشته است و میرباقری اصرار داشت که رفتار من و نسرین مقانلو در سریال مانند دو هوو نباشد.

کوثری همچنین با اشاره به همکاری خوب ماه‌چهره خلیلی و نسرین مقانلو با وی در این سریال عنوان کرد: ابتدا قرار بود به جای ماه‌چهره خلیلی، هدیه تهرانی در این سریال حضور داشته باشد، اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد.

محدودیت‌ها مانع دیده شدن استعدادهای بازیگران زن می‌شود

وی با اشاره به وضعیت نمایش زن‌ها در سینما و تلویزیون ایران گفت: متأسفانه بیشتر نقش‌هایی که به زن‌ها داده می‌شود به نوعی است که انگار آنها دائم یا در آشپزخانه هستند و یا اینکه سبزی پاک می‌کنند درحالی که زن‌های ما امروز قابلیت بیشتری دارند.

به گفته کوثری متأسفانه در بحث حضور زن‌ها در سینما و تلویزیون دچار سیاست‌های یک بام و دوهوا هستیم وگرنه بیشتر بازیگرهای ما توانایی‌های خوبی دارند، اما محدودیت هایی که وجود دارد باعث می‌شود استعدادهای بازیگران کامل دیده نشود.

وی با یادی از عظیم جوانروح گفت: ۱۳ سال با جوانروح همکاری داشتم که به بازیگران و سایر عوامل گروه آنقدر نزدیک بود و محبت داشت که ما او را عمو عظیم صدا می‌کردیم.

سریال‌های تاریخی از یک هویت مشخص برخوردارند

کوثری با اشاره به علاقه‌اش به سریال‌های تاریخی گفت: من سریال‌های تاریخی را دوست دارم؛ چرا که سریال‌های تاریخی از یک هویت و نشان مشخص برخوردارند و وقتی ما نقش یک فرد تاریخی را بازی می‌کنیم، نقش انسانی با هویت را ایفا می‌کنیم.

بازیگر«فرزند خوانده» در ادامه افزود: بخش‌هایی از سریال مختارنامه شامل صحنه‌های عاشورا که به شدت تاثیرگذار بود، فیلمبرداری شده بود اما بعد حذف شد. تصور می‌کنم پیشداوری، دلیل حذف این صحنه‌ها قبل از دیده شدن آنها بود.


کد مطلب: 22191

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22191/پیشداوری-دلیل-حذف-صحنه-های-عاشورا-مختارنامه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir