تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
۰
کد مطلب : ۲۲۲۳۲

آمبولانس‌های ایران منتظر صدور مجوز استقرار در مسیر پیاده‌روی اربعین

آمبولانس‌های ایران منتظر صدور مجوز استقرار در مسیر پیاده‌روی اربعین
سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، با اعلام این مطلب که دو روز قبل بیش از ۱۰۰ پزشک برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در عراق مستقر شده‌اند، گفت: پزشک عمومی، پزشک متخصص، پرستار، نیروهای امدادگر و ۲۵ دستگاه آمبولانس به عراق اعزام شده‌اند.

وی افزود: همینک آمبولانس‌های هلال احمر در نجف اشرف مستقر هستند و کارهای اجرایی برای صدور مجوز عبور آمبولانس‌ها در مسیر نجف به کربلا توسط استانداری نجف در حال پیگیری است.

مرعشی به زائران توصیه کرد: چون مسیر طولانی است و عموم زائران ایرانی به این راه‌پیمایی طولانی عادت ندارند، از غروب آفتاب تا صبح به استراحت بپردازند و راه‌پیمایی را در شب ادامه ندهند چرا که خطراط خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: زائران بهتر است آب آشامیدنی سالم، پتو، لباس گرم و کفش مناسب همراه داشته باشند چون شب‌های عراق بسیار سرد و روزهای آن گرم است و به ویژه اینکه زائران حتماً گروهی راه‌پیمایی کنند تا در صورت بروز مشکل بتوانند به هم کمک کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در پایان تصریح کرد: تاکنون بیماری یا اپیدمی خاصی در میان زائران مشاهده نشده و از نظر پزشکی مشکلی وجود ندارد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما