تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۲۲۷۲

شعر آئینی در انتقال پیام از سایر اشعار موثر تر است

شعر آئینی در انتقال پیام از سایر اشعار موثر تر است
ه گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام احمد واعظی، ظهر دوشنبه در همایش ملی شعر اهل بیت (ع) که در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی درگرگان برگزار شد گفت: در شرایط کنونی که تکفیری ها با تعصبات کور و خلاف جریانات نبوی برادر کشی می‌کنند، این جلسات که بوی وحدت و همدلی می دهد امیدبخش خواهد بود و امیدواریم همیشه این امید پا برجا باشد.

وی افزود: هر جا فرهنگی شکل بگیرد نظام ارتباطی شکل گرفته است و این نظام ارتباطی دو رکن دارد که شامل معنا و انتقال معنا است.

وی بیان کرد: شعر و شاعری ظرفیت و نقش موثری در ایجاد دو رکن دارد و خود یک نظام ارتباطی است.

حجت‌الاسلام واعظی خاطرنشان کرد: شاعر می تواند معنا ساز باشد و شعر نیز یک رسانه است.

وی ادامه داد: شعر و شاعری می تواند مفهوم را به جان و باور انسان ها بنشاند.

وی بیان کرد: بسته به این که شاعر برای چه اردوگاهی باشد تاثیر مثبت و منفی خواهد داشت، شاعری که شعر مبتذل می خواند باعث نزول فرهنگ می‌شود و شاعری که از ایمان می خواند به تقویت اعتقادی فرهنگ کمک می‌کند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: شعر آئینی ظرفیت برجسته ای دارد و هرگونه استمداد از ذخایر دینی، نبوی، سیره اهل بیت شایسته است.

وی تصریح کرد: شعر آئینی در انتقال پیام از سایر اشعار موثر تر است.

وی افزود: شعر آئینی گره خورده با احساسات لطیف مردم است و بر باور و جان و روح آن ها می نشیند.

حجت‌الاسلام واعظی ادامه داد: اهل بیت عمدتا از این ناحیه مورد توجه قرار می گیرند که در قرآن توصیه شده و این که یک رسالت اما باید شعرا از ناحیه اخلاق و سیرت خودت اهل بیت نیز به آن ها توجه کنند.

وی تصریح کرد: اهل بیت سند حقانیت دعوت نبوی هستند.

وی اضافه کرد: شاعران آئینی باید از ذخایر معنوی اهل بیت سود ببرند و باید روح توحیدی آنان در اشعار آنان نهادینه شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: متاسفانه داعش با خون ریزی سعی دارد نماد اسلام شود و باید تلاش کرد این چهره زشت از جهان اسلامی برچیده شود.

گفتنی است این کنگره با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ععلمیه قم، مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور واداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در ۱۷ آذر۹۳ برگزارشد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما