تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
۰
کد مطلب : ۲۲۲۸۱

اجرای مقتل‌خوانی و پرده‌خوانی اربعین حسینی در میدان امام‌ حسین(ع)

اجرای مقتل‌خوانی و پرده‌خوانی اربعین حسینی در میدان امام‌ حسین(ع)
ابوالفضل ورمرزیار، پیشکسوت هنر نقالی و پرده‌خوانی، با اعلام این خبر گفت: از جمعه گذشته در فضای باز میدان امام‌حسین(ع) هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی برنامه آئینی سوگواری اقوام ایرانی به این مناسبت در حال برگزاری است.

وی گفت: خیمه‌هایی برپا شده است که علاقه‌مندان در آنها با بخشی از آئین اقوام ایرانی در سوگ امام حسین همچون بوشهر، لرستان، خوزشتان، خراسان و چهارمحال و بختیاری آشنا می‌شوند و در خلال این برنامه نیز من به اتفاق دوستانم به مقاتل عاشورا را برای مردم بیان می‌کنیم و سرآخر در قالب پرده‌خوانی، به خطبه حضرت زینب(س) در عصر عاشورا می‌پردازیم.

ورمرزیار با اشاره به اینکه این برنامه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تدارک دیده شده است، گفت: تاکنون و با وجود سردی هوا استقبال خوبی از سوی شهروندان تهرانی از این برنامه صورت گرفته است و اجرای آن با شنبه آینده، مصادف با اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در کنار این برنامه، نقالی و پرده‌خوانی نیز در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه غرب تهران را نیز انجام می‌دهم که این برنامه نیز به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهر تهران در حال برگزاری است.

این هنرمند نقال و پرده‌خوان تصریح کرد: در دبیرستان‌های پسرانه به نقل حماسی داستان‌های عاشورا می‌پردازم و در دبیرستان‌های دخترانه نیز پرده‌خوانی خطبه حضرت زینب(س) را دارم که خوشبختانه این برنامه نیز با استقبال پرشور دانش‌آموزان مواجه شده است و به‌شخصه سعی می‌کنم برای جذابیت بیشتر روایت‌های تاریخی، موضوعات را از مناظری متفاوت که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است، مطرح کنم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما