تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۲۲۸۳

برپایی نمایشگاه عکس «عاشقان حسینی» در موزه امام‌ علی(ع)

برپایی نمایشگاه عکس «عاشقان حسینی» در موزه امام‌ علی(ع)
نمایشگاه تصویر «عاشقان حسینی»، برگزیده ۷۰ عکس از میان ۵۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه این مسابقه است که به همت موزه عکسخانه شهر و روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا می‌شود.

این مسابقه در دو بخش «قاب خاطرات محرم» مربوط به عکس‌های قدیمی هیئت‌ها که در نزد مجموعه‌داران یا صاحبان عکس‌ها قرار داشت و «قاب محرم ۹۳» مربوط به عکس‌های دسته‌جمعی هیئت‌های عزاداری به همراه ارکان هیئت‌ها در محرم امسال برگزار شد.

هیئت داوران این مسابقه را ابراهیم حقیقی، محمود عبدالحسینی و سیدعباس میرهاشمی تشکیل دادند و از میان قریب به ۵۰۰ عکس ارسالی، ۷۰ عکس را برای این نمایشگاه برگزیدند که شامل آثاری از دوران قاجار و پهلوی تا سال‌های اخیر است.

هدف از برپایی این نمایشگاه ثبت و گردآوری این یادگارهای معنوی و همچنین مستندسازی بخش مهمی از سنت‌های عزاداری بر سالار شهیدان در روزگار معاصر عنوان شده است.

نمایشگاه تصویر «عاشقان حسینی» فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ساعت ۱۷:۳۰ با حضور هنرمندان و همراه با تقدیر از عکاسان منتخب مسابقه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) آغاز و تا پنجم دی ادامه دارد که علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح به این موزه واقع در خیابان ولیعصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، خیابان اسفندیاری مراجعه کنند.

همچنین براساس این گزارش، بازدیدکنندگان موزه هنرهای دینی امام‌علی(ع) می‌توانند در کنار این نمایشگاه، از نمایشگاه عکس «پیاده روی زائران نجف تا کربلا» که ۲۰۰ اثر از ۶ هنرمند بنام و برجسته هنر عکاسی کشور است بازدید کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما