تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
۰
کد مطلب : ۲۲۳۰۴

تشریح برنامه‌های اربعین حسینی(ع) در حرم حضرت معصومه(س)

تشریح برنامه‌های اربعین حسینی(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در شب و روز اربعین بر اساس سنت هر ساله، تعداد زیادی از هیئت‌های عزاداری برای عرض تسلیت به سمت حرم بانوی کرامت حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به آمادگی کامل خادمان بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در خدمت‌رسانی به دسته‌های عزاداری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در این ایام، تمامی هیئت‌ها از مسیر میدان آستانه وارد صحن امام رضا(ع) می‌شوند و در این صحن به عزاداری می‌پردازند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، با بیان این که برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر عزاداری اربعین، آستان مقدس تمامی خدام افتخاری خود را فراخوان داده است، افزود: نماز جماعت ظهر نیز در روز اربعین سالار شهیدان، در صحن امام رضا(ع)، شبستان امام خمینی(ره) و صحن صاحب الزمان(عج) اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام واالمسلمین احمدی به برگزاری ویژه برنامه‌های عزاداری حرم مطهر در شب و روز اربعین اشاره کرد و گفت: در شب اربعین، ویژه برنامه عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد و مداحی سیدمهدی میرداماد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آئین قرائت زیارت اربعین از ساعت ۱۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و قرائت زیارت توسط سیدناصر آبیار در شبستان امام خمینی(ره) گفت: بعد از نماز عصر نیز آئین هدیه‌ای از نور، قرائت قرآن کریم توسط قاریان برجسته کشوری، هدیه به پیشگاه امام حسین و حضرت فاطمه معصومه علیهماالسلام برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، افزود: در روز اربعین، از ساعت ۱۵:۳۰، مراسم عزاداری و سوگواری با مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی برگزار می‌شود. در شام اربعین نیز سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و مداحی حسن شالبافان از دیگر برنامه‌های عزاداری در حرم بانوی کرامت است.

وی درباره برگزاری آئین سوگواری اربعین امام حسین(ع) از سوی اداره امور زائران غیر ایرانی گفت: بعد از نماز عصر عزاداری عرب‌زبانان در شبستان امام خمینی(ره) و اردوزبانان در سالن امام خامنه‌ای برگزار می‌شود و آذری زبان‌ها نیز پیش از نماز ظهر در سالن امام خامنه‌ای، واقع در طبقه فوقانی صحن صاحب الزمان(عج) به عزاداری می‌پردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی افزود: در عصر روز جمعه ۲۱ آذرماه، هیئت دانش‌آموزی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام الله علیها، با مداحی مداحان نوجوان به عزاداری می‌پردازند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما