«روشن سلیمانی» دوبیتی‌های آئینی خود را به ناشر سپرد

ایکنا , 23 آذر 1393 ساعت 11:10

یکی از شاعران آیینی کشورمان از ارائه دوبیتی‌های آئینی خود که درباره ۱۴ معصوم(ع) سروده شده‌اند، به ناشر خبر داد.


حجت‌الاسلام و المسلمین روشن سلیمانی، دبیر هیئت علمی ادبیات طلاب سراسر کشور از ارائه دومین مجموعه اشعار آیینی‌اش برای چاپ خبر داد و گفت: این آثار هنوز منتشر نشده‌اند و اکنون برای چاپ به ناشر سپرده شده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز برای این مجموعه عنوانی انتخاب نکرده است، افزود: اشعار این مجموعه درباره ۱۴ معصوم(ع) سروده شده‌اند که همگی در قالب دوبیتی و با گویش بختیاری است.

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه اشعارش در حوزه ادبیات آیینی گویشی سروده شده‌اند، عنوان کرد: اخیراً اثر دیگرم که مجموعه نثری درباره حضرت خدیجه(س) بود با عنوان «نگار محمد(ص)» رونمایی شد.

این شاعر اظهار کرد: «نگار محمد(ص)» یکی از آثار مجموعه ۱۳ جلدی «مادران آسمانی» است که برای مادران معصومین(ع) نوشته شدند و ۱۲ نویسنده حوزوی که نثر ادبی می‌نویسند، باقی آثار را نگاشته‌اند.

وی از مجموعه نثری با عنوان «آرامش فیروزه‌ای» که درباره امام زمان(عج) سروده شده است، یاد کرد و ادامه داد: مجموعه اشعار «عزیز کرده خدا» نیز مجموعه اشعار آئینی من است که با گویش بختیاری و در تمامی قالب‌ها سروده شده‌اند.

خالق «شکوفه‌های خیال» همچنین گفت: «عزیز کرده خدا» طی سه سال به چاپ دوازدهم رسیده است و اشعار آن در قالب‌های غزل، مثنوی، دوبیتی، مربع ترکیب و مثلث ترکیب با گویش بختیاری سروده شده‌اند که ایده‌گستر آن را منتشر می‌کند.


کد مطلب: 22329

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22329/روشن-سلیمانی-دوبیتی-های-آئینی-خود-ناشر-سپرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir