تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۲۳۳۲
درخواست نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت؛

زائران اربعین در بازگشت به ایران صبوری کنند

زائران اربعین در بازگشت به ایران صبوری کنند
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تراکم بیش از حد جمعیت در کربلا و فشردگی غیرقابل توصیف جمعیت زائران در راه‌های ورودی و حضور میلیونی زائرانی که از گوشه و کنار جهان به خیل عظیم عزاداران حسینی پیوسته‌اند، از زائران عزیز ایرانی درخواست کرد تا پس از زیارت قبر مطهر حسین بن علی (ع) و دیگر شهدای کربلا، به تدریج از کربلا خارج شوند تا امکان بهره‌گیری معنوی برای میلیون‌ها عاشق زائر دیگر نیز فراهم شود.

وی افزود: هرچند سازمان حج و زیارت با هماهنگی تمامی نهادها و ارگان‌ها پیش‌بینی انتقال زائران از مرزها به درون کشور را انجام داده است، لیکن زائران عزیز لازم است صبوری به خرج داده و خدمتگزاران را یاری دهند تا انشاء الله مردم به سهولت از مرزها تخلیه شده و راهی شهرها و مناطق خود شوند.

یک میلیون و یکصد هزار نفر از مرزهای ایران راهی عتبات شده‌اند
حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر افزود: امسال علیرغم وجود مشکلات فراوان بحمدالله با همکاری دولت و ملت عراق و نیز بسیج همه نیروهای مخلص و تلاشگر در نهادها و ارگان‌های مختلف و نیز مردم شریف و بزرگوار خوزستان و ایلام و ائمه محترم جمعه این مناطق تاکنون حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر از مرزها عبور کرده و به زیارت عتبات عالیات مشرف شد‌ه‌ا‌‌ند.

نماینده ولی فقیه در ادامه افزود: در اربعین امسال بزرگترین تجمع مسلمانان شکل گرفت و به جهانیان نشان داد تکفیری‌های دست‌نشانده قدرت‌های شیطانی، هرگز نمی‌توانند اراده ملت‌هایی که تصمیم گرفته‌اند مستقل زندگی کرده و از ذلت و ننگ بدور باشند را تسلیم خواسته‌های ناجوانمردانه خود کنند.

وی افزود: معنویت گرایی، برادری و اخوت دینی، ایثار و فداکاری، وحدت و یکپارچگی، عشق به خدا و پیامبر واهل بیت آنحضرت (ع) از ویژگی‌های برجسته این تجمع بی‌نظیر است.

پس از اربعین آسیب‌ها بررسی خواهد شد
نماینده ولی فقیه از مردم خواست با توجه به اینکه پس از اربعین آسیب‌ها و نقاط قوت و ضعف اعزام زائران به عتبات عالیات توسط بعثه مقام معظم ر هبری و سازمان حج و زیارت بررسی خواهد شد از همگان خواست نقطه نظرات و انتقادها و پیشنهادهای خود را در اوّلین فرصت به دفتر بعثه مقام معظم رهبری منعکس کنند تا انشاء‌الله از هم اکنون برای اربعین سال آینده برنامه‌ریزی شده و هماهنگی‌های لازم به عمل آید.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما