تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
۰
کد مطلب : ۲۲۴۰۶

رتبه‌بندی هیئات مذهبی شهرستان بروجن انجام می‌شود

رتبه‌بندی هیئات مذهبی شهرستان بروجن انجام می‌شود
رئیس شورای هیئات مذهبی گفت:‌ در حال حاضر ۲۵۵ هیئت مذهبی در شهرستان بروجن مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۶۰ هیئت مذهبی مربوط به خواهران و ۱۹۵ هیئت مذهبی مربوط به برادران هستند.

حسین کاویانی‌فر افزود:‌ ۱۰۰هیئت مذهبی در شهرستان بروجن به صورت هفتگی، ۵۵ هیئت به صورت ماهانه و بقیه هیئات فقط در مناسبت های شاخص و محوری از جمله محرم، صفر و شهادت ائمه(ع) و ولادت‌های این بزرگواران فعالیت می‌کنند.

کاویانی‌فر با تاکید به نظارت ویژه بر عزاداری‌ها در سال ۹۳ اضافه کرد: با وجود رعایت رسوم و سنن، عزاداری‌ها نباید از اصول اخلاقی و دینی خارج شده و مغایر با آموزه‌ها باشد و بیان مصایب، مدح امامان و پرداختن به عقاید دینی معرفتی آنها باید بر اساس واقعیت‌های موجود صورت گیرد.

وی با تاکید به نقش کلیدی روحانیان و مداحان در این خصوص تأکید کرد: برگزاری مناسب عزاداری زمینه‌ساز معرفی ابعاد دین مبین اسلام و زندگی ائمه(ع) را فراهم می‌کند. در پایان بررسی و ارزیابی هیئات مذهبی از کمیت هیئات کاسته و بر کیفیت برنامه‌های انجام‌شده از سوی هیئات مذهبی افزوده خواهد شد.

کاویانی‌فر در تفکیک هیئات مذهبی بخش‌های شهرستان بروجن گفت: ۱۳۷ هیئت در بخش مرکزی که از این تعداد ۸۹ هیئت در شهر بروجن مستقر هستند، ۴۶ هیئت در بخش بلداجی و ۷۲ هیئت در بخش گندمان به فعالیت مشغول هستند.

یادآور می‌شود، هیئات خواهر در بخش مرکزی ۳۴ هیئت (۲۰ هیئت آن در شهر بروجن)، در بخش بلداجی ۱۰ هیئت و در بخش گندمان ۱۶هیئت مشغول فعالیت هستند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما