تجلیل از حضور میلیونی زائران در کربلا

ایکنا , 29 آذر 1393 ساعت 9:13

آیت‎الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا گفت: پیام راهپیمایی زائران این بود که حق ماندنی و باطل رفتنی است.


آیت‌الله موحدی کرمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۲۸ آذرماه، در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به درگذشت نماینده ولی فقیه در هلال احمر گفت: آیت‌الله سیدعلی غیوری عنصری خدمتگزار، مهربان، دلسوز نسبت به ضعفا و فقرا، رئوف، فعال پرکار انقلابی و ولایی بود.

وی افزود: آیت‌الله غیوری از دوران مبارزه با شاه و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیوسته در سنگر مبارزه و حمایت از ولایت و خدمت به محرومان بود؛ با از دست رفتن این عنصر رخنه ای در اسلام و نظام اسلامی وارد می شود که به سادگی پر نمی شود.

خطیب جمعه تهران در ادامه با اشاره به حضور گسترده زائران امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین گفت: مردم نه تنها از ایران و عراق، بلکه از گوشه گوشه دنیا برای زیارت اباعبدالله الحسین(ع) حضور پیدا کردند.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: پیام این راهپیمایی بقای حق و بطلان باطل بود؛ باطل هر چه بکوشد بالاخره رفتنی و نابودشدنی است و حق ماندنی است و هر چند اهل باطل بکوشد حق را نابود کنند اما نخواهد توانست.

وی با بیان اینکه در کربلا حق با عواطف انسانی گره خورد،‌ افزود: خداوند اراده کرده است که عواطف و قلوب انسان‌ها متوجه اهل بیت باشد.

امام جمعه موقت تهران خطاب به داعش گفت: شما می خواهید با چه کسی بجنگید؟ چه اراده‌ای دارید در حال که اراده خدا بقای حق و نابودی شما جنایتکاران است.

وی با تبریک به دوت عراق اظهار کرد: دولت عراق موفق شد امنیت را در این جمع عظیم برقرار کند که این موضوع بهترین نشانه قدرت کشور و حکومت عراق و نشان داد که می‌تواند روی پای خود بایستد.

آیت‌الله موحدی خاطرنشان کرد: هنوز زائران کربلا خستگی خود را رفع نکرده‌اند اما خود را برای پیاده‌روی برای زیارت مرقد علی بن موسی الرضا(ع) آماده می‌کنند؛ عده زیادی نیز در حال پیاده‌روی به سمت مشهد هستند که به نظر می‌رسد این شهر حدود ۱۰ میلیون نفر زائر داشته باشد.


کد مطلب: 22420

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22420/تجلیل-حضور-میلیونی-زائران-کربلا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir