موسوی هوایی:

کار پژوهشی در خصوص زیارت‌نامه حضرت رسول(ص) انجام نشده است

ایکنا , 29 آذر 1393 ساعت 12:26

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه کار پژوهشی در خصوص زیارت‌نامه حضرت رسول(ص) از بعید صورت نگرفته است، بر ضرورت انجام چنین اقدامی تأکید کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی هوایی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات حضرت رسول اکرم (ص) و جاافتادن قرائت زیارت آن حضرت از بعید، عنوان کرد: قرائت این زیارت نامه نشان دهنده اهمیت شیعه به وجود مقدس پیامبر(ص) و وابستگی شیعه و تمامی اهل بیت(ع) به پیامبر(ص) را نشان می‌دهد.

وی خواستار مشارکت بیشتر رسانه‌ها در معرفی و تشویق هیئت‌های مذهبی به قرائت این زیارتنامه شد و گفت: به تمامی مبلغان و همه هیئت‌ها و مداحان توصیه می‌کنیم این برنامه را در مساجد و اماکن مذهبی انجام دهند که بحمد‌الله طی چند سال اخیر این برنامه با قوت و قدرت بیشتری در حال اجرا است و در کشورهای اطراف هم قرائت این زیارت‌نامه در روز وفات حضرت جا افتاده است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا در خصوص فرازهای این زیارت‌نامه کار پژوهشی صورت گرفته است، گفت: کار پژوهشی چندانی در خصوص این زیارت‌نامه انجام نشده اما سازمان تبلیغات اسلامی ترجمه‌های روانی از این زیارت‌نامه به استان‌های مختلف ارسال کرده است.

وی ادامه داد: شرح و تفسیری بر این زیارت‌نامه نوشته نشده است اما قاعدتاً انجام این کار یک ضرورت است؛ این زیارت‌نامه از لحاظ سندی، سند معتبری دارد و متن آن نیز دارای معانی بلندی است که اهداف رسالت و وظایف انسان‌ها نسبت به رسالت و رسول‌الله در آن بیان شده است.

حجت‌الاسلام موسوی هوایی در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که توفیق انجام چنین پروژه‌ای را داشته باشند.


کد مطلب: 22440

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22440/کار-پژوهشی-خصوص-زیارت-نامه-حضرت-رسول-ص-انجام-نشده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir