اختصاص کمترین سهم از برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری تهران به نمایش عاشورایی

ایکنا , 29 آذر 1393 ساعت 14:19

پیشکسوت نقالی و پرده‌خوانی گفت: سلسله برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ایام محرم و صفر در شرایطی اجرا شد که آثار نمایشی و آئینی، کمترین سهم را به خود اختصاص داده بود.


ابوالفضل ورمرزیار، پیشکسوت نقالی و پرده‌خوانی با بیان این مطلب گفت: مجموعه‌ای از برنامه‌ها از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران متناسب با ایام سوگواری محرم و صفر شاهد بودیم که بیشتر به حوزه‌هایی غیر از نمایش‌های عاشورایی و آئینی اختصاص داشت.

وی ادامه داد: برگزاری آئین تکریم از خدام محافل حسینی در قالب برنامه «پرده عشاق»، رونمایی از چند آلبوم موسیقی عاشورایی و کتاب‌هایی با مضمون عاشورا و سایر برنامه‌هایی که از سوی مسئولان این سازمان تشریح شد همگی نشان از عدم اهتمام مسئولان این سازمان به هنرهای نمایشی به عنوان یکی از مهمترین عرصه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا داشت.

ورمرزیار تصریح کرد: اگر نبود ویژه‌برنامه «خیمه‌ها و نجواها» که آن هم به همت مدیریت برج میلاد برگزار شد و یا ویژه‌برنامه‌ای که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در میدان امام حسین(ع) برگزار شد و سایر موارد مشابه که بیشتر آنها براساس همت و دغدغه شخصی مدیریت مناطق فرهنگی و هنری شهرداری تهران شکل گرفت همچون سوگواره «خمسه» که فرهنگسرای ابن‌سینا برگزارکننده آن است، هیچ برنامه نمایشی و آئینی را که مشخصاً متولی آن سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران باشد، شاهد نبودیم.

این پیشکسوت نقالی و پرده‌خوانی گفت: وقتی هم دلیل این کم‌کاری را جویا می‌شویم، دوستان مسئول می‌گویند که بیشترین بودجه بخش نمایشی این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان صرف تولید و اجرای نمایشی تحت عنوان «شبی در کهکشان‌ها» شده است.

وی در پایان گفت: این در حالی است که با توجه به ظرفیت بالای سرانه فضاهای نمایشی که فرهنگ‌سراها در اختیار دارند باید شاهد فراگیری اجرای آثار نمایشی با موضوع فرهنگ عاشورا باشیم که متأسفانه کار شاخصی را در این زمینه شاهد نبودیم.


کد مطلب: 22447

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22447/اختصاص-کمترین-سهم-برنامه-های-سازمان-فرهنگی-شهرداری-تهران-نمایش-عاشورایی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir