سوگواره نمایش «خمسه» آینده‌ای پربار خواهد داشت

۷ دی؛ برگزاری اختتامیه

ایکنا , 3 دی 1393 ساعت 10:04

دبیر سوگواره نمایشی «خمسه» ، یادآور شد: اولین دوره این سوگواره با توفیق نسبی برگزار شد اما از آنجا که نخستین دوره‌اش بود دارای نواقص و آسیب‌هایی بود که برای ادوار آتی آن درصدد رفع آنها خواهیم بود تا هر دوره پربارتر از قبل برگزار شود.


مجید رفیعی، دبیر نخستین سوگواره نمایشی «خمسه» گفت: سوگواره نمایشی «خمسه» با وجود آنکه نخستین دوره برگزاری خود را پشت سر گذاشت اما توانست مشارکت خوبی از تلاش هنرمندان که در این عرصه دغدغه تولید و فعالیت را داشتند جذب نماید.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این سوگواره جوان‌گرایی آن بود؛ هنرمندان جوان عرصه تئاتر دینی و عاشورایی با کارهای نسبتاً خوب و حرفه‌ای که در این سوگواره به نمایش گذاشتند، اجازه ندادند سالن‌های نمایشی که معمولاً در ایام سوگواری محرم و صفر فعالیت کمرنگی دارند، از تب و تاب بیفتد و انصافاً هم استقبال مردم از آثار نمایشی این سوگواره که در چند نوبت به روی صحنه رفتند نیز قابل قبول و چشمگیر بود.

مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۲ شهرداری تهران تصریح کرد: البته این موضوع را قبول داشته باشید که هر جریان فرهنگی و هنری در آغاز راه خود دچار آسیب‌ها و نواقصی است؛ با برگزاری دور نخست این سوگواره به این آسیب‌ها در نحوه برگزاری سوگواره واقف شده‌ایم که حتماً در ادوار دیگر برگزاری، برای ارتقای کیفی سوگواره، آنها را رفع خواهیم کرد.

رفیعی در ادامه گفت: در جریان برگزاری دوره نخست این سوگواره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و حوزه هنری نهایت همکاری و حمایت را از ما داشتند، قطعاً از دور دوم برگزاری این سوگواره در سال‌های آینده با توجه به توفیق نسبی که شاهدش بودیم این حمایت‌ها و مشارکت‌ها از سوی سایر نهادهای متولی دوچندان خواهد شد.

رئیس فرهنگسرای ابن‌سینا در پایان گفت: اختتامیه نخستین سوگواره نمایشی «خمسه» یکشنبه ۷ دی ساعت ۱۷:۳۰ با تقدیر از برگزیدگان در رشته‌های مختلف در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 22483

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22483/سوگواره-نمایش-خمسه-آینده-ای-پربار-خواهد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir