فتوای رهبرمعظم انقلاب به سدی مستحکم در برابر قمه زنی تبدیل شد

سازمان تبلیغات اسلامی , 6 دی 1393 ساعت 11:00

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص حکم قمه زنی، به سدی مستحکم در مقابل این بدعت دینی تبدیل شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام اذن الله خدایی افزود: قمه زنی در دین هیچ سند و روایتی ندارد و چون در زمان ائمه معصومین(ع) نبوده و موضوعی جدید است، پس بدعت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بدعت در دین حرام است، یادآورشد: قمه زنی موجب صدمه زدن به بدن می‌شود که دین انسان را از این کار برحذر می دارد و آن را حرام اعلام می‌کند.

حجت‌الاسلام خدایی اظهار کرد: از سوی دیگر قمه زنی موجب وهن دین می‌شود و به دلیل اینکه هر کاری که موجب وهن دین شود حرام است، پس قمه زنی نیز فعلی حرام محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: عمل قمه زنی با هیچ عقل سلیمی سازگار نیست و هر شخصی که با منطق بررسی کند حتی آن را کاری مباح اعلام نخواهد کرد و به حتم قمه زنی را محکوم می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: نمی توان با چنین اعمال شنیعی افراد را به دین جذب کرد و انتظار داشت چهره ای زیبا در اذهان عمومی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام خدایی تاکید کرد: این عمل نامشروع و حرام در باورها و اعتقادات تشیع جایگاهی نداردو در برخی ادیان مردم اقدام به قمه زنی و آسیب رساندن به بدن خود می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب فتوای بزرگ خود مبنی بر حرام بودن قمه زنی را اعلام کرده اند، تمام علمای دین به غیر از آن افرادی که خودفروخته انگلیس هستند، نیز یکپارچه همسو با رهبری این عمل را حرام خوانده اند.

حجت‌الاسلام خدایی افزایش بصیرت و آگاهی مردم را موجب کاهش رغبت آنان نسبت به قمه زنی خواند و گفت: امسال هیچ گزارشی مبنی بر قمه زنی افراد به دست مسوولان این استان نرسیده است.


کد مطلب: 22512

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22512/فتوای-رهبرمعظم-انقلاب-سدی-مستحکم-برابر-قمه-زنی-تبدیل

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir