شرایط داوری و انتخاب برگزیدگان سوگواره نواها و اشعار آیینی اعلام شد

مهر , 7 دی 1393 ساعت 9:44

دبیر برگزاری سوگواره نواها و اشعار آئینی از نحوه داوری ها در بخش شعر، مداحی و میزان و نحوه جوایز خبر داد.


مصطفی زیبایی نژاد دبیر برگزاری نهمین دوره سوگواره نواها و اشعار آئینی بیان کرد: امسال داوری این سوگواره در بخش شعر همچون سال گذشته خواهد بود و علاوه بر ساختارهای مدنظر در شعر فارسی و مطابقت با آیین و مذهب، کار آمد بودن شعر در مجالس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و هیئات مذهبی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: شاعران باید در تولید محتوا با مضامین معرفتی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که متناسب با اسلام و انقلاب باشد اهتمام کامل ورزیده و همچنین به تولید نوحه و شعر برای هیئات مذهبی امام شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانشان و توصیف حادثه کربلا به نحو حماسی بپردازند.

زیبایی نژاد در ادامه سخنانش تصریح کرد: بر این اساس داوریهای این دوره از مسابقات می بایست دارای مضامین انقلابی، تبیین کننده خط امام و رهبری، اسلام سیاسی، اسلام مجاهدت و ترویج کننده معارف دینی و قرآنی باشد و شعر ها باید اکثرا به صورت کلاسیک باشد.

وی بیان کرد: در بخش داوری مداحی شرایط به نحوی مهیا شده است که خواهران گرامی بتوانند با خیال راحت در این مسابقه شرکت نمایند و آثار ایشان توسط چند تن از داوران مجرب و پیشکسوت خواهر داوری خواهد شد.

وی افزود: بخش داوری مداحی برادران سال گذشته از آقایان حاج محسن طاهری، حاج عباس دلجو، حاج مصطفی خرسندی، حاج محمود تاری و... استفاده شد که به حول قوه الهی امسال نیز برنامه ریزی های خوبی برای ترکیب داوران در مقاطع سنی مختلف به عمل آمده است.

زیبایی نژاد اظهارداشت: در بخش داوری دعاخوانی نیز ترکیب یک مداح دعاخوان مشهور و یک قاری بین المللی نیز رعایت خواهد شد که در سال گذشته بخش داوری این قسمت به عهده آقایان حاج ماشاءالله عابدی و محمد حسین سعیدیان بود که نتایج خوبی را هم داشتیم.

وی در مورد جوایز مسابقه نیز توضیحاتی را اضافه کرد و گفت: جوایز این دوره از مسابقات مانند سال قبل کمک هزینه سفر زیارتی عمره مفرده، کربلای معلی و مشهد مقدس است و باتوجه به مقاطع سنی مختلف به برگزیدگان هر مقطع به صورت جداگانه اهدا خواهد شد.

مصطفی زیبایی نژاد در پایان افزود: امسال با ستادی که در هیات رزمندگان اسلام با حضور نمایندگان محترم سازمان بسیج مداحان، شبکه قرآن و معارف سیما، سازمان اوقاف و امور خیریه و شهرداری تهران تشکیل شد با توجه به اهمیت تولید سبک های مذهبی و آیینی این رشته نیز در مسابقات اضافه شد و امیدواریم که با همکاری این مجموعه ها بتوانیم سوگواره باشکوه و موثر تری را برگزار نماییم.

گفتنی است این سوگواره در چهار رشته مداحی، شعر، سبک و دعاخوانی برگزار می گردد که متقاضیان می توانند آثار خود را در رشته مداحی شامل مدیحه سرایی و نوحه خوانی، در رشته مناجات خوانی قرائت فرازهایی از ادعیه مشهوره مانند دعای کمیل، ندبه، توسل، زیارت عاشورا و جامعه کبیره در قالب لوح فشرده به دبیرخانه این سوگواره ارسال نمایند.

تمامی آثار باید تا ۲۰ دی ماه ۹۳ همراه با کپی کارت ملی، یک قطعه عکس، نشانی و شماره تماس داوطلب به دبیرخانه سوگواره ارسال شود.

علاقه مندان می توانند آثار خود را از طریق پایگاه اینترنتی www.eheyat.com و یا صندوق پستی ۱۱۱- ۱۵۷۱۵ ارسال کنند و جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۱-۸۸۹۸۶۹۸۰-۰۲۱ تماس حاصل کنند.


کد مطلب: 22528

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22528/شرایط-داوری-انتخاب-برگزیدگان-سوگواره-نواها-اشعار-آیینی-اعلام

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir