مراجعه حدود ۳۰ هزار زائر به مراکز درمانی ایران در سرزمین وحی

ایکنا , 7 دی 1393 ساعت 11:15

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت به ارائه گزارشی از مراجعات زائران عمره‌گزار کشورمان در سرزمین وحی پرداخت و از فوت ۳ زائر کشورمان در این مدت خبر داد و از بی‌توجهی برخی مدیران کاروان‌های عمره‌گزار نسبت به دستورالعمل‌های ابلاغی این مرکز انتقاد کرد.


دکتر عادل مقصودی‌نژاد، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: در حال حاضر ۶ مطب پزشکی از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره فعال است که یکی از آن‌ها ۲۴ ساعته، و ۲ مورد ۱۶ ساعته و ۳ مورد آن ۸ ساعته به زائران ایرانی خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

وی افزود: در مکه مکرمه نیز ۶ مطلب فعال است که یک مورد آن ۲۴ ساعته، ۲ مورد ۱۵ ساعته و ۳ مورد آن ۷ ساعته به صورت رایگان به عمره‌گزاران کشورمان خدمات پزشکی ارائه می‌کنند و در نظر داریم در روزهای آینده یک مطب دیگر نیز در مکه مکرمه راه‌اندازی کنیم.

دکتر مقصودی‌نژاد تصریح کرد: در هر دوره زمانی ۱۰۰ نیرو از سوی مرکز پزشکی حج وزیارت جهت ارائه خدمات درمانی به شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه اعزام می‌شوند که طول هر دوره ۳۰ روز است.

وی به آمار مراجعات زائران ایرانی به مراکز درمانی این مرکز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۷ هزار ویزیت عمومی، ۲۵۰۰ ویزیت متخصص زنان و زایمان، ۴۸۸ ویزیت متخصص داخلی در سرزمین وحی داشته‌ایم.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: همچنین در این مدت ۶۰ زائر ایرانی برای درمان به بیمارستان‌های سعودی انتقال داده شدند که ۳۵ نفر بستری و پس از درمان از بیمارستان مرخص شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۸ زائر را دیالیز کردیم و ۲ عمل جراحی هم انجام دادیم و ۱۱۸ مورد هم بازرسی بهداشتی از مراکز اقامتی زائران ایرانی در سرزمین وحی داشته‌ایم.

دکتر مقصودی‌نژاد با بیان اینکه با فوت ۲ زائر دیگر کشورمان در سرزمین وحی آمار فوتی‌ها هم‌اکنون به ۳ مورد رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه با وجود همه تذکراتی که به مدیران کاروان‌ها داده شده و دستورالعمل هیئت مرکز پزشکی به کاروان‌ها ابلاغ شده که زائران دارای سابقه بیماری به ویژه افراد بالای۵۰ سال را به پزشکان معتمد این مرکز معرفی کنند، اما گاهی به این دستورالعمل توجه نمی‌شود.


کد مطلب: 22537

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22537/مراجعه-حدود-۳۰-هزار-زائر-مراکز-درمانی-ایران-سرزمین-وحی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir