نخستین سوگواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق» گشایش یافت

ایکنا , 8 دی 1393 ساعت 10:03

نخستین سوگواره «سرخ، سیاه، به رنگ عشق» با نمایش ۱۲۳ اثر از ۱۲۰ هنرمند شرکت‌کننده در برج میلاد افتتاح شد.


در ابتدای مراسم گشایش نخستین سوگواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق» و همچنین گالری شرقی برج میلاد، مسعود زنده‌روح کرمانی، دبیر این سوگواره گفت: در ابتدا باید بگویم که امروز بسیار خوشحالم که یک گالری دیگر به گالری‌های شهر تهران برای نمایش آثار هنری اضافه شده است.

وی با بیان اینکه همزمانی افتتاح گالری شرقی برج میلاد تهران را با سوگواره سرخ و سیاه به رنگ عشق باید به فال نیک گرفت، افزود: با افتتاح این گالری باید گفت که یک دیوار دیگر به دیوارهای این شهر بزرگ برای نمایش آثار هنری به ویژه آثار تجسمی و عکاسی اضافه شده است و امیدواریم که به زودی شاهد تجهیز و افتتاح گالری غربی زیرگذر برج میلاد تهران باشیم.

زنده‌روح کرمانی در ادامه به سوگواره سرخ و سیاه به رنگ عشق اشاره کرد و گفت: این سوگواره در قالب ویژه‌برنامه خیمه‌ها و نجواها طراحی شد و باتوجه به فرصت اندکی که برای برگزاری این سوگواره داشتیم، امسال و در نخستین دوره برگزاری آن موفق شدیم در سه بخش پوستر، تصویرسازی و عکاسی سوگواره را برگزار کنیم.

راه‌یابی ۱۲۳ اثر به نمایشگاه سرخ، سیاه به رنگ عشق
دبیر سوگواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق» ادامه داد: پس از اعلام فراخوان تا مهلت تعیین شده در حدود ۶ هزار اثر از یک هزار و ۶۶۶ هنرمند در این سه بخش به دبیرخانه ارسال شده که در نهایت هیئت انتخاب و داوری ۱۲۳ اثر از ۱۲۰ هنرمند را شایسته حضور در نمایشگاه دانست.
وی با اشاره به اینکه کار انتخاب آثار و داوری با جدیت و سختگیری‌های ویژه‌ای انجام شد، گفت: سوگواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق» نخستین دوره‌اش را تجربه می‌کند و تمام تلاش هیئت انتخاب و داوران این بود که آثاری به نمایشگاه راه پیدا کنند که یا دیده نشده است و یا کمتر دیده شده‌اند.

سوگواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق» سال آینده در ابعاد گسترده‌تری برگزار می‌شود
در ادامه این برنامه، مجتبی خشایارفرد، معاون بهره‌برداری برج میلاد تهران در توضیحات کوتاهی گفت: امروز شاهد افتتاح نمایشگاهی هستیم که حاصل تلاش هنرمندان عکاس، تصویرساز و پوستر است و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد برگزاری این سوگواره به شکل وسیع‌تری باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به زمان محدود امسال تنها موفق شدیم در سه رشته هنری عکاسی، تصویرسازی و پوستر پذیرای آثار هنرمندان باشیم، اما در تلاش هستیم با هماهنگی دبیرخانه سوگواره پس از معرفی آثار برتر، بلافاصله برنامه دومین دوره را اعلام کنیم و شاهد حضور هنرمندان در عرصه‌های مختلف به ویژه نقاشی وخوشنویسی در دومین دوره سوگواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق» باشیم.

خشایارفرد همچنین با اشاره به افتتاح گالری شرقی برج میلاد تهران، گفت: امروز این گالری برای میزبانی بیشتر هنرمندان کشور مجهز و افتتاح شده است و امیدواریم زین پس شاهد برگزاری نمایشگاه‌های بیشتری در این مکان بوده و این گالری به پاتوق و پایگاه فرهنگی وهنری شهر تهران تبدیل شود.

این گزارش حاکی است کوروش پارسانژاد؛ داور بخش پوستر این سوگواره، امیرعلی جوادیان؛ داور بخش عکاسی ای رویداد و محمدرضا سعیدی؛ مدیرباغ موزه قصر دیگر سخنرانان این مراسم بودند.
یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه سوگواره «سرخ، سیاه به رنگ عشق» ۱۶ دی‌ماه همزمان با معرفی برگزیدگان این دوره در سه بخش عکاسی، تصویرسازی و پوستر ساعت ۱۷ در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 22551

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22551/نخستین-سوگواره-سرخ-سیاه-رنگ-عشق-گشایش-یافت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir