سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی گلستان برگزار می شود

مهر , 8 دی 1393 ساعت 10:45

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی 12 دی ماه در استان گلستان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.


حجت الاسلام جواد نجفی معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: تعداد کل مداحان در استان گلستان ۲ هزار و ۴۵۰ نفر است که از این تعداد ۱۷۴ نفر در ۱۲ شهرستان استان داوطلب شده اند.

وی با بیان اینکه این کانون دو دوره ۴ ساله فعالیت دارد، ادامه داد: کانون مداحان و شعرای آئینی با هدف ساماندهی، شناسایی و آموزش مداحان و شعرای آئینی تشکیل شده است.

وی افزود: این انتخابات در همه شهرستان های استان گلستان برگزار می شود و به تناسب تعداد مداحان هر شهرستان اعضای کانون مداحن و شعرای آئینی با رای مستقیم مداحان و شاعران آئینی انتخاب می شوند.

حجت الاسلام نجفی توضیح داد: از بین اعضای کانون مداحان هر شهرستان با رای خود یک نفر را به عنوان رئیس شهرستان و روسای شهرستان در جلسه ای یک نفر را به عنوان رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان گلستان انتخاب می کنند.

آسیب های مداحی و عزاداری به حداقل رسیده است

وی خاطر نشان کرد: این کانون ساماندهی مداحان، شناسایی و برگزاری همایش ها و کیفی سازی مراسم های عزاداری را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است انجام می دهند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: این کانون در زمینه برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی و نشست های آسیب شناسی عزاداری گام های مثبتی برداشته و بسیاری از خرافات، آسیب های مداحی و عزاداری در سال های گذشته به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه مداحان باید اخلاق و هنر مداحی را بشناسند، افزود: امروزه مداحان می توانند نقش بسیار موثری را در هدایت سیاسی جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام نجفی افزود: شعرای آئینی اشعار انقلاب و اشعار شهدا که در بردارنده ایثار، شهادت، از خود گذشتگی، انفاق و ظلم ستیزی است را در اشعار خود استفاده کنند که در بصیرت دهی و بصیرت افزایی نقش دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی مداحان در مجالس و محافل خود که به مناسبت های مختلف برگزار می شود نقش مهم و اساسی دارند.


کد مطلب: 22555

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22555/سومین-دوره-انتخابات-کانون-مداحان-شعرای-آئینی-گلستان-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir