برگزاری انتخابات سراسری کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد

سازمان تبلیغات اسلامی , 10 دی 1393 ساعت 11:17

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری انتخابات سراسری کانون مداحان در روز جمعه ۱۲ دی ماه سال جاری خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی در سخنانی به برگزاری انتخابات کانون مداحان استان اشاره کرد و گفت: کانون مداحان و شعرای آئینی تشکلی است که از نخبگان و شعرایی که بر اساس فرآیند خاصی تعیین می‌شوند تشکیل شده و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی به تدبیر امور مداحان و شعرای آئینی بر اساس اهداف و مأموریت‌های مندرج در اساسنامه کانون مداحان و شعرای آئینی می‌پردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین هدف این تشکل دینی ساماندهی مداحان و شعرای آئینی است که اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این راستا اقدام به تشکیل بانک اطلاعات و شناسنامه ۱۲۰۰ مداح کرده است.

وی تعیین ضوابط و چارچوب‌های مداحی و شاعری نظارت بر عملکرد تخصصی و شأنی مداحان و شعرای آئینی تغذیه فکری و طرح‌های آموزشی با هدف رشد و پرورش نیروهای مستعد، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی مداحی و شعر از حیث صدا، الحان، اشعار و.. . و هدایت فعالیت‌های تبلیغی مداحی و شعرای آئینی در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف تشکیل کانون مداحان عنوان کرد.

این مسئول به تعداد اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی اشاره کرد و گفت: در شهرستان گچساران هفت عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل و در سایر شهرستان‌های استان پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل انتخاب می‌شود.

مرتضوی ضوابط کلی انتخاب را تشریح کرد و افزود: مداح و شاعری که دارای کارت موقت مداحی و شاعر آئینی است می‌تواند فقط یک رأی دهد و رأی‌گیری می‌بایست بر روی برگه‌های مهمور به مهر سازمان که دارای کد است انجام شود و در صورتی که آراء چند نفر از داوطلبان مساوی باشد به وسیله قرعه‌کشی فرد منتخب انتخاب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه ۸۴ نفر از مداحان استان در این انتخابات نامزد شدند به شرایط داوطلبان و مدارک مورد نیاز اشاره کرد و گفت: التزام عملی به ولایت فقیه، تابعیت جمهوری اسلامی، رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی در اجتماع و حسن شهرت، عدم وابستگی به جریانات منحرف فکری، حداقل سطح تحصیلات در شهرستان دیپلم و در مرکز استان فوق دیپلم، سکونت کامل در شهرستان حوزه انتخابی، حداقل سن ۲۴ سال و حداکثر ۶۰ سال، کارت ضرورت یا معافیت خدمت و.. . از مهمترین شرایط داوطلبان است.

وی زمان برگزاری انتخابات را روز جمعه ۱۲ دی ماه ۹۳ اعلام کرد و گفت: نظارت بر حسن اجرای انتخابات توسط بازرسین اداره‌کل تبلغیات اسلامی در حین اجرای انتخابات انجام می‌شود.


کد مطلب: 22595

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22595/برگزاری-انتخابات-سراسری-کانون-مداحان-کهگیلویه-بویراحمد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir