تشرف ۶۷ هزار زائر ایرانی به عمره

۳۱۵ هزار نفر تا اسفند ماه عمره‌گزار می‌شوند

ایکنا , 13 دی 1393 ساعت 9:32

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب که تاکنون ۶۷ هزار و ۷۷۷ نفر عازم عمره مفرده شده‌اند، گفت: تا پایان مرحله اول اعزام عمره، ۳۱۵ هزار ایرانی راهی سرزمین وحی می‌شوند.


حسن سرخوش، مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت اعلام کرد: از ابتدای آغاز عمره (۱۳ آذر ماه) تا چهارشنبه ۱۰ دی ماه، درخواست روادید ۱۷۸ هزار و ۱۶۴ نفر به سفارت عربستان ارسال شده که از این تعداد برای ۱۰۴ هزار ۴۵ نفر ویزا اخذ شده است.

وی ادامه داد: تا ظهر چهارشنه دهم دی ماه ، ۲۴۴ پرواز از ایران به سوی عربستان انجام و ۶۷ هزارو ۷۷۷ نفر به عمره مفرده مشرف شده‌اند و این روند با پرواز روزانه ۱۲ هواپیما از ۲۱ فرودگاه کشور به مقصد جده و مدینه تداوم دارد.

سرخوش از ثبت‌‌نام بیش از ۳۰۰ هزار نفر در مرحله اول اعزام به عمره سخن گفت و افزود: تاکنون ۳۰۰ هزار نفر کاروان‌های خود را انتخاب کرده‌اند و به ترتیب عازم سرزمین وحی می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در مکه و ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در مدینه حضور دارند و همین روند تا ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت که طی آن ۳۱۵ هزار زائر ایرانی به عمره مفرده مشرف می‌شوند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت زمان ثبت‌نام مرحله دوم عمره مفرده را نیمه بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: مرحله دوم اعزام‌های عمره مفرده از ۲۱ اسفند ماه آغاز و تا ۲۷ خرداد ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و تلاش می‌شود در مرحله دوم اعزام‌ها تعداد زائران اعزامی بیشتر از مرحله اول باشد.


کد مطلب: 22607

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/22607/تشرف-۶۷-هزار-زائر-ایرانی-عمره

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir